Moderator: Moderators
dat klopt ook, daarom heb ik de onderkant van de slede ook laten slijpen zodat dit gecompenseerd word.Maar het lijkt mij dat het schort gezakt t.o.v. de assen. Idem dito voor de losse kop t.o.v. van de vaste kop
Is daar die visgraadpatroon afwerking niet voor?
Dat soort technieken hebben ze nooit in Leiden geleerd, is meer iets voor machine monteurs en niet voor instrumentmaker.rien1959 schreef: ↑07 nov 2021 12:14 Dat slijppatroon is echt niet diep genoeg. Normaal zou je het kortste gedeelte schrapen en het langste deel slijpen. En als het al is geslepen hoef je alleen oliehoudend te schrapen. Dat is zo simpel. Leren ze tegenwoordig in Leiden zulke technieken niet meer ? (LIS)
dit is inderdaad geen onderdeel van de opleiding, nooit geweest ook.Dat slijppatroon is echt niet diep genoeg. Normaal zou je het kortste gedeelte schrapen en het langste deel slijpen. En als het al is geslepen hoef je alleen oliehoudend te schrapen. Dat is zo simpel. Leren ze tegenwoordig in Leiden zulke technieken niet meer ? (LIS)
dit noemen wij een kruisslag, hieraan kun je zien de de frees of slijpsteen exact haaks op het werkstuk heeft gestaan.Is daar die visgraadpatroon afwerking niet voor?
Volgens mij is die betrekkelijk grof altijd en daarom ook oliehoudend.
zou het wel willen, alleen houd mijn vloer dat niet. maar daar is ook weer een oplossing voor, alleen zeer zeldzaam en moeilijk te vinden.Zo,n super gerestaureerde AI zet je straks toch gewoon als pronkstuk in de woonkamer neer neem ik aan.