Ik ben Pieter, Nieuw lid van het forum.
van huis uit ben ik fijnmechanische instrumentmaker en een aantal jaren geleden voor mij eigen begonnen.
tijdens mij opleiding aan het LIS in Leiden heb ik in de loop der tijd wat machines gekocht en verkocht om langzaam maar zeker tot betere machines te komen, want in een keer een werkplaats inrichten met goede machines is bijna niet te doen.
Nu was ik al een tijdje op zoek naar een grotere draaibank, groter dan de DR1 van Hembrug.
Ik was al naar diverse beurzen en handelaren geweest maar niet echt wat kunnen vinden naar mijn zin, te slecht of te duur.
Enige tijd geleden liep ik tegen een AI Hembrug DR200 aan, volgens de eigenaar zou hij werkend zijn, tijden het bezichtigen kwam ik er al gauw achter dat dit niet het geval was. storingen in de elektrische installatie en mechanische gebreken. Na wat onderhandelen van de prijs en levering kon ik het met de eigenaar eens worden.
alhoewel dat laatste nog niet echt mee viel, met een enigengewicht van 3 ton. hij kon hem maar net aan laden en lossen met zijn vrachtwagen, ook met de heftruck van de buren kregen wij hem maar net aan naar binnen.
Hier wat foto's bij binnen komst.

De oude elektrische installatie, Jare 50?

Demontage en veel oud vet en vuil.

De versnellingsbak

afleveren bij het straal bedrijf

ik heb er bewust voor gekozen om hem te laten stralen omdat er diverse verflagen op zaten die ook onderling niet gehecht hadden aan elkaar. het is wel meer werk maar liever een goede basis dat dat het na een jaar af gaat bladeren.
De bovenbouw en en berg onderdelen.