Zoek tocht en advies draaibank en freesbank!

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frenken
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2017 18:06

Zoek tocht en advies draaibank en freesbank!

Bericht door Frenken »

Hallo forum leden,

Ik ben een leek wat draaibanken en freesbanken betreft maar wil graag eentje aanschaffen. Wat is julie advies?
Hebben julie nog tips of adresse of merken?
Had al een Huvema gezin maar dat is China's is dat goed spul op is het dat net niet?
Ik hoor heel graag julie reactie en gedachte!

Met vriendelijke groet Steve Frenken
henkzelf
Donateur
Berichten: 322
Lid geworden op: 18 mei 2009 11:18
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zoek tocht en advies draaibank en freesbank!

Bericht door henkzelf »

Mijn advies als je echt leek bent (zoals ik was):
a) Lees eerst veel op dit forum.
b) Zoek adressen van 'hobbyclubs' waar je eens wat kunt proberen onder begeleiding (b.v via
http://www.modelbouwforum.nl/threads/ni ... nk.209494/.
c) Bepaal wat je wensen zijn en wat je kunt / wilt betalen en wat je kunt plaatsen.
Ik kwam uit bij een 'HBM 180 Vario' en een 'HBM BF16 grote tafel' omdat ik niet meer gewicht naar mijn zolder kon slepen. Er zijn vast betere maar ze voldoen voor mij. Leren autorijden doe je ook niet in een BMW.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Zoek tocht en advies draaibank en freesbank!

Bericht door spinningwheels »

Als je info kunt geven over wat je er mee doen wilt is het geven van advies iets eenvoudiger.
Moet het spul op een zolderkamertje, of heb je een beetje ruimte? Heb je 3 fase aansluiting ?
Wat is ongeveer je budget? reken er maar op dat er nog een keer zo veel bijkomt aan tooling, meetspulletjes etc etc.

Er zijn mensen die prima tevreden zijn met Harries Bagger Machines .