digitale uitlezing draaibank

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door Blazer »

volgens mij vreet dat batterijen tegen de vleet , en welke linialen moet je hier dan voor nemen ?
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door hfjbuis »

Blazer schreef: 14 sep 2018 15:18 volgens mij vreet dat batterijen tegen de vleet , en welke linialen moet je hier dan voor nemen ?
Als bij de linialen kijkt, dan worden ze aanbevolen bij de deze: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... itleeskast
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door Blazer »

vind ik dan ook maar niks , zijn linialen met reeds een afleeskastje op , als je dan een kast en twee linialen vb. 200mm en 600mm neemt ben je een 200€ kwijt , kan je volgens mij wat beters kopen .

als ik uit verlof ben ga ik alles nog eens op een rijtje zetten alvorens te beslissen wat ik ga monteren
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door Blazer »

na een korte pause , zijn we er terug

Heb nu de igaging ez view dro besteld en verwacht ze morgen thuis , ben benieuwd .
lijkt voor mij de beste oplossing betreft prijs kwaliteit en mogelijkheden
3Design
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 okt 2014 23:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door 3Design »

Heb je de uitlezing al ontvangen of zelfs al gemonteerd?
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door Blazer »

Sorry voor de late reactie
Ja ik heb ze reeds gemonteerd , en ben er wel tevreden over , zeker voor de prijs dat ik ze betaald heb .
Je kan de linialen ook mooi op lengte maken is geen probleem .

het enige waar je rekening moet mee houden is de aanzet van de dwarsslede als je 1 mm wil moet je op je display 0,5 mm aanzetten , maar dit wist ik op voorhand
en vind het geen probleem .
was net geen 100 € voor twee setjes één van 300 mm en één van 600 mm , heb meteen ook een digitale meetklok met staander bij gekocht was daar ook best van prijs .
Albert1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:55
Locatie: België - Tessenderlo

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door Albert1 »

ik heb sinds en week ook de Sino sds 6 2 v ,van Hbm op mijn metaaldraaibank staan ,ben er echt wel tevreden over ,
is en stuk gemakkelijker om tot en goed eindresultaat te komen .

Sorry krijg hier geen foto meegestuurd, die ik heb staan in dropbox .
keesijp60
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:57

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door keesijp60 »

Kjelt schreef: 20 aug 2018 21:35 Sino is ook op Ali te koop, alleen als je btw over de verkoopprijs en de verzendkosten moet betalen zit je op dezelfde prijs als bij HBM :(
IK zag dit draadje, en ik wilde ook bij mijn bank dit aanbrengen, de draaibank heeft heel vervelende handwielen met 0.02 verdeling, en geen nulling.

Dan is is dit een uitkomst, ik denk dat alleen het afdraaien en in lengte dit nodig heeft.

Maar hoe moet ik dit doen? ik doel dan op hoe lang ze moeten zijn.

dank alvast
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door Kjelt »

Ik heb het zelf nooit gedaan, de lengte is afhankelijk van je bank wat je maximale bereik is.
Als je hem te kort neemt dan beperk je je bereik op je draaibank, als je hem te lang neemt steekt hij uit, of erger kun je hem niet eens monteren.

Hopelijk kan iemand anders op dit forum je beter informeren.
staandeklok
Berichten: 140
Lid geworden op: 16 jan 2015 22:17

Re: digitale uitlezing draaibank

Bericht door staandeklok »

De meetlengte staat op de liniaal aangegeven. De lengte, die je dus nodig hebt is de maximale verstellengte van je draaibank of freesbank bed.
Niet te kort nemen, want op het moment, dat je tegen het eind van je liniaal loopt, is de liniaal ook op zijn eind(dat wil zeggen onherstelbaar beschadigd) Indien je dus een verstelbereik hebt van 400 mm, dan neem je een liniaal met een meetlengte van 420 mm.
Dit is een standaard maat bij o.a. Heidenhain en Mututoyo.
De meetlengte is niet de maximale lengte van je liniaal natuurlijk. Er komt aan beide kanten afhankelijk van het type liniaal 20-25 mm bij.
Plaats reactie