Draaibank reviseren en updaten

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Tonybryden
Contacteer:

Re: Draaibank reviseren en updaten

Bericht door Tonybryden » 24 mar 2019 12:33

Ik ga er ook vanuit dat hij er geen vermogen aan gaat uitgeven om de machine te reviseren, had hij denk ik wel gelijk een kant en klare machine gekocht.
Maar deze op een zo goed mogelijke manier aan het draaien te krijgen is ook hobby plezier.
Ik zou het ook lekker proberen en hier de vragen stellen waar je mee zit.
Ik probeer ook vaak oude machines weer aan de gang te krijgen en vind het leuk om te doen, weg gooien kan ik altijd nog.
Veel plezier er mee.

Robbie

Bericht door Robbie » 24 mar 2019 13:26

John,

Er blijkt zomaar dat "reviseren en updaten" voor iedereen wat anders betekent.
I Voor de één is het (waarschijnlijk) schoonmaken, doorsmeren en na-stellen, daarna lekker draaien, met deze praktische en betaalbare oplossing is vaak veel te winnen.
II Voor de ander is het een compleet plan incl. raming en afweging maken en daarna evt revisiseren en ombouwen, is een professionele en zeer kostbare oplossing.
III Niet doen en een modernere machine kopen.
Alles ertussenin is mogelijk, ik ben benieuwd welke richting je kiest, ik zou voorlopig voor keuze I gaan. Nog een voordeel, kan je er eerder gebruik van maken.
In alle gevallen kan je nog veel plezier hebben aan dit apparaat, als draaibank of als prachtig onderstel voor een tafel.

Succes met de machine.
Rob.

rien1959
Contacteer:

Bericht door rien1959 » 24 mar 2019 14:47

Gewoon alles uit elkaar halen. Dan een vlakschuurmachine voorzien van ScotchBrite en daarmee het bed schoonpoetsen. Daarna weer opbouwen, veel olie er op en gaan met die banaan. Dat er door een aantal mensen hier zo lacherig wordt gedaan zegt meer over hen dan over de machine. Zelfs op een versleten bank kun je goed werk maken. Het kost alleen wat meer tijd.

andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 » 24 mar 2019 15:49

Denk dat John al vertrokken is, zou ik ook doen met al die fijne "professionele adviezen".

Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden » 25 mar 2019 17:12

Toch weer jammer.

Plaats reactie