Welke draaibank

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

hfjbuis
Donateur
Berichten: 3070
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Welke draaibank

Bericht door hfjbuis »

Er is ook nog iets van Paulimot. Dat wat ik daar gekocht heb, was van "iets" betere kwaliteit dan HBM.

https://www.paulimot.de/multifix/ab/set ... tahlhalter

Ik heb mijn snelwisselhouder zelf gemaakt en ben er zeer tevreden over. Met een herpositionering van +/- 0.0188 mm draai diameter (3S = 99.73% van de metingen liggen binnen deze marge) gemeten over 20 metingen met 2 verschillende beitels en een handel te lossen (kwart slag) werkt het nauwkeurig, snel en gemakkelijk. Ik zal volgende week wat foto's plaatsen.
JanSr
Berichten: 578
Lid geworden op: 19 jul 2013 10:02
Locatie: Soest

Re: Welke draaibank

Bericht door JanSr »

"Binnen de grens" hoe nobel ook, zal niet goedkoper zijn dan Duitsland.

Je kan ruwweg zeggen dat er afstand is tussen "Chinees" en "Taiwanees" en "klassiek Europees".
  • Dat laatste onbetaalbaar voor amateurs.
    De eerste "below standard"
    Daartussen mooie Taiwanese merken als Vertex.
Ik zou zeggen, zoek grondig verder en verras ons met betaalbare kwaliteit.
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

ja geen haast, eerste issue is opgelost

Afbeelding

Afbeelding
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

hfjbuis schreef: 14 feb 2020 19:42 Er is ook nog iets van Paulimot. Dat wat ik daar gekocht heb, was van "iets" betere kwaliteit dan HBM.

https://www.paulimot.de/multifix/ab/set ... tahlhalter

Ik heb mijn snelwisselhouder zelf gemaakt en ben er zeer tevreden over. Met een herpositionering van +/- 0.0188 mm draai diameter (3S = 99.73% van de metingen liggen binnen deze marge) gemeten over 20 metingen met 2 verschillende beitels en een handel te lossen (kwart slag) werkt het nauwkeurig, snel en gemakkelijk. Ik zal volgende week wat foto's plaatsen.
Ja leuk foto' s zijn altijd fijn
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

Heb die bout eens losgemaakt waar het wisselblok mee vast zit, het is M 16, maar dan fijner draad 1,5 mm/slag, deze zou ik toch wel het liefst kant en klaar kopen bij zo een bedrijf die de snelwisselsetjes verkopen zodat ik zeker weet dat alles goed past. Zal van de week wel eens in mijn beste duits proberen
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3070
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Welke draaibank

Bericht door hfjbuis »

Ik heb mijn quick change tool post houder uit elkaar gedraaid en foto's met beschrijving gemaakt.
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... 08#p207408
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

Jippie alles werkt :-)
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3070
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Welke draaibank

Bericht door hfjbuis »

Dan wordt het tijd om spanen te maken,

Veel plezier er mee.
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

hfjbuis schreef: 17 feb 2020 13:32 Dan wordt het tijd om spanen te maken,

Veel plezier er mee.
ja dank je wel :-)
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

herbieferbie schreef: 16 feb 2020 11:49 Heb die bout eens losgemaakt waar het wisselblok mee vast zit, het is M 16, maar dan fijner draad 1,5 mm/slag, deze zou ik toch wel het liefst kant en klaar kopen bij zo een bedrijf die de snelwisselsetjes verkopen zodat ik zeker weet dat alles goed past. Zal van de week wel eens in mijn beste duits proberen
Een helicoil of schroefdraadbus zou misschien ook een oplossing zijn ?
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2135
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Welke draaibank

Bericht door spinningwheels »

Neen zo werkt het niet , Het basisblok pas je aan op de centrale bout.
In theorie kan ik praktisch alles
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

Heb eens even een filmpje zitten kijken, als ik het juist heb hoef je alleen dat gedeelte waar die veer omheen zit uit te draaien, als het ronde blok met de 40 x 9 graden posities dan maar ruimer is als 16 mm dan is het probleem opgelost lijkt me zo, zal misschien alleen dat voetje van de bout wat af moeten draaien die is 22 mm meen ik. Terwijl het ronde blok een doorgang heeft van 20 mm
Afbeelding
assink
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Welke draaibank

Bericht door assink »

Klopt, ik heb een bus gemaakt die strak over de bout gaat en ook strak in het beitelblok. Hoeft an sich niet, want hij centreert zich ook wel op de bovenste bus.
herbieferbie
Berichten: 465
Lid geworden op: 16 mei 2017 19:30
Locatie: oud gastel

Re: Welke draaibank

Bericht door herbieferbie »

Nou heb de knoop maar doorgehakt, heb bij paulimot besteld, blok 6 normale schuiten en 1 voor ronde, 350 euroos
De bout die er op zit kan blijven zitten, onderaan stukje afdraaien blijft hij toch bruikbaar voor originele beitelhouder dat maakt niet uit, bus erin maken en bovenste centreerring uiutdraaien. dat lukt allemaal wel.
Moet alleen een tap kopen voor trapeziumdraad 16 x 4 Rechts , om zelf een moer te kunnen makenom het geheel te fixeren, ik zou hem af kunnen draaien en er m10 van kunnen maken maar dan kan ik hem nooit meer voor de originele gebruiken dat vind ik wat zonde. ff zoeken op alie , niet de beste kwaliteit maar de vorige die ik voor een spindelmoer kocht deed het prima en tis toch maar voor een heel enkele keer
Plaats reactie