TouchDro op een draaibank/freesbank

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door Zee&Zee »

Iemand van hier een TouchDro op zijn draaibank/freesbank in gebruik ?

https://www.yuriystoys.com/p/android-dr ... pplication

Zit nl ff te kijken of ik daarvoor ga, of voor een chineesje ( ivm budget/gebruiksfrequentie geen 'merk' versie ).
Cirkel Index functie TouchDro lijkt me nl wel handig ( heb geen verdeeltafel ).
Wil hem op mijn Emco Maximat Mentor draai/frees combi zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=jM1GnmwhxuQ
CNC you later
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door assink »

Is maar nauwelijks goedkoper dan een DRO, en hoe lang blijft dit goed werken?
Ik ga liever voor een oplossing zonder software en updates :lol:
En een touchscreen is het niet voor mij met vette/zwarte vingers/handschoenen.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door Zee&Zee »

Valide punten, vandaar de vraag om evt ervarings deskundigen;

Hoe lang blijft het werken ? - Eeuwig als je tablet niet kaduuk gaat. Er is natuurlijk geen noodzaak om de tablet te gaan updaten anders. Maar ik gok dat de software nog wel ge-update wordt tzt als het uit de pas gaat lopen met nieuwere androids/oude tablets niet te krijgen zijn...maar dat is met zo'n kleine ondernemer een risico - en het lijkt niet heel actief sinds de lancering qua updates.

Updates - hebben ook voordelen ( bv functies als die indexer ) en je hoeft niet te updaten natuurlijk.

Touch - geen tactiele feedback qua knop, dat vindt ik ook een nadeel, maar verder zal het gemiddelde tablet ook met vette vingers erop functioneren (mijn kiddo gaat prima igg ;-) ) + een normale dro wordt ook vies en moet je af en toe schoonmaken...of niet.
CNC you later
Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door ruudpg »

Mijn DRO werd compleet geleverd met een kunststof hoes erbij, dus de DRO blijft lekker schoon en dat hoesje kan wel wat hebben. Bovendien dat tablet moet je ook weer aan een laadkabel leggen, want je wil niet dat hij tijdens het werk er mee stopt. De DRO wordt over het algemeen geleverd met een handige steun voor je tablet moet je zoiets weer apart gaan kopen of zelf wat in elkaar fröbelen.
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door assink »

De Igaging linealen zijn niet zo stabiel als glaslinealen. En als je al glaslinealen gaat gebruiken voor de Touchdro, dan kost een uitleeskast een stuk minder dan een tablet.
Heb je een stabiele bekabelde verbinding, geen adapters, en een behuizing die beter geschikt is voor de werkplaats.
Tegenwoordig ben je al voor 200 euro klaar bij Aliexpress, en heb je net zo veel service als bij TouchDRO, namelijk geen :lol:

Mocht je wat meer kunnen/willen uitgeven, ga dan voor Trabiss, nederlandse support en kloppende nederlandse manuals.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3078
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door hfjbuis »

Ik heb op mijn draaibank & verdeeltafel voor de besturing al jaren een 7" (touch) tablet (windows 10). Ondanks mijn vette vingers (gebruik geen handschoenen) werkt het probleemloos. Ik wil niet meer terug naar een muis en toetsenbord.
Ik heb daarnaast een raspberry (3B), ook met een 7" touch screen onder Windows 10. Dat wordt de opvolger voor mijn tablet omdat ik geen betaalbare 7" Windows 10 tablet meer kan vinden.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door Zee&Zee »

Ook touchdro of meer als in ter vervanging van Eding e.d. zonder touch ?
CNC you later
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door Zee&Zee »

Tegenwoordig ben je al voor 200 euro klaar bij Aliexpress
linkje ?
Meeste wat ik zie komt toch wel hoger uit na aanschaf van alles wat is benodigd( 3assen ) en als je de import meerekenent....en je hebt vaak geen idee of het wat is/ en het is igg 'naamloos'
Ik zie die ditron en jingce wel eens voorbij kome. Op YouTube. Geloof dat ditron zelfde is wat die trabiss ook aanbiedt.
CNC you later
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: TouchDro op een draaibank/freesbank

Bericht door assink »

Ome ali heeft tegenwoordig vele EU warehouses.
https://nl.aliexpress.com/item/32971387 ... b201603_52

Deze kwam ik destijds op een duits forum tegen dacht ik, hebben al meerdere besteld daar.
even zoeken op digitalanzeige op het "zerspanungsbude"
Zelf nog niet besteld overigens!
Plaats reactie