Freesjes of ander gereedschap

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
classics on the road
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2020 22:05

Freesjes of ander gereedschap

Bericht door classics on the road »

Hallo, ik ben Robert, een nieuw lid en ben op deze side terecht gekomen omdat mijn interesse naar oud gereedschap uitgaat, ik heb ooit eens deze
freesjes? gekocht op een rommelmarkt en de oude man vertelde erbij dat dit gereedschap was uit een garage om oude benzine pompen van auto,s uit elkaar te halen, nou ik dacht neem maar mee en kijken wel wat het allemaal is, ik zie er ook freesjes in maar ben wel een leek daarin en kan zo gauw niks op internet vinden. Aan jullie de vraag; wat is dit voor gereedschap en zijn daar nog liefhebbers voor? Bedankt bijvoorbaat.
P.S. leuke side dit, ben best ook wel geinteresseerd in draaibanken maar dan voor hout hoofdzakelijk. Groet classics on the road
Waar kan ik eventueel foto,s plaatsen? ik heb galerij aangeklikt om te plaatsen maar gaat niet.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Freesjes of ander gereedschap

Bericht door Kjelt »

classics on the road schreef: 04 mar 2020 21:05 Waar kan ik eventueel foto,s plaatsen? ik heb galerij aangeklikt om te plaatsen maar gaat niet.
viewtopic.php?f=41&t=15474
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Freesjes of ander gereedschap

Bericht door serum »

Welkom Robert! hier geldt de simpele regel; wanneer je de vuurproef van de foto's hebt doorstaan ben je je ontgroening glansrijk doorgekomen.

Het is een combinatie van doorzettingsvermogen, heuristische optimalisatie en stamina.
Helpt ook als je gezegend bent autodidactiek.

Want &8^%9!@& wat is dat uploaden van foto's hier toch volmondig K&%... :mrgreen:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Freesjes of ander gereedschap

Bericht door serum »

1u 25 verder. Gaat ie het halen of nie.. :mrgreen: je hebt 2 uur voor je examen! :lol: Afkijken mag hoor. Wordt zelfs gewaardeerd.
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Freesjes of ander gereedschap

Bericht door keesfrees »

Ik zal even helpen, deze code gebruiken :

Code: Selecteer alles

[gallery]20083[/gallery]
Staat onder de foto in de gallerij

20083

en deez :

Code: Selecteer alles

[gallery]20082[/gallery]
20082

Je was er bijna, zo moeilijk is het helemaal niet :-)

En als je een verbodsbord ziet : inloggen en dan ctrl-F5
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3092
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Freesjes of ander gereedschap

Bericht door hfjbuis »

classics on the road schreef: 04 mar 2020 21:05 Aan jullie de vraag; wat is dit voor gereedschap en zijn daar nog liefhebbers voor? Bedankt bijvoorbaat.
Dat zijn vormfrezen die o.a. gebruikt worden voor het frezen van houten profielen (o.a. lijsten om de deurtjes van meubelen)

Liefhebbers zul je moeten zoeken bij de houtbewerkers.
classics on the road
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2020 22:05

Re: Freesjes of ander gereedschap

Bericht door classics on the road »

Bedankt voor je antwoord
Plaats reactie