Hbm draaibank

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Peter1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2020 18:38

Hbm draaibank

Bericht door Peter1960 »

Dag allemaal,
Heb sinds kort een HBM 180x300 draaibank. Gekocht om niet afhankelijk te zijn van anderen en heb het altijd wel leuk/ intressesant gevonden. Maar bij hbm is er geen catalogus beschikbaar en als nieuweling weet je er nog weinig van , dus een transkransboorkop en meedraaiende center gekocht waarvan ik dacht dat het goed was. De boorkop past niet op de center dus verkeerdt. HBM gemailt en hopelijk komt het in orde. Maar wie kan mij helpen met hoe weer iets te bestellen?, want heen en weer mailen en van pakketjes is ook niks. En wellicht voor het gemak is mijn woonplaats Dordrecht. Heel graag lees ik jullie advies.
Mvg Peter
Laatst gewijzigd door Peter1960 op 18 dec 2020 06:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Hbm draaibank

Bericht door WillyH »

Normaal zou je moeten kunnen vertrouwen op de handleiding om een en ander te bestellen. Helaas kan je daar niet 100% op vertrouwen, in mijn handleiding voor de 360x1000 stond een ander formaat losse kop conus dan effectief op de machine te vinden was. De boorkop die ik kocht was dus ook te klein. Geen probleem voor HBM, dat kan je zonder problemen retourneren en een correcte maat opgestuurd krijgen. Maar het is wel een gedoe en opnieuw wachten op het spul natuurlijk. De gegevens die bij de machine staan in de webshop waren overigens ook niet correct zelf nu staat er nog MC3 conus terwijl het een MC4 is. Voor de zekerheid nameten dus.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Hbm draaibank

Bericht door hfjbuis »

Het is misschien niet in de buurt, maar ter plaatse gaan kijken om te passen en meten, is niet verkeerd als het tot de mogelijkheden behoort.
Je bent niet de enige, vorige week heb ik een machineklem besteld die bijna groter is dan de tafel van mijn freesmachine. Ligt nu op de plank te wachten op een nieuw idee.

Mocht je een vaste of mee lopende bril willen hebben, dan is het verstandig die nu nog te bestellen want draaibank maten en uitvoering veranderen heel vaak en daar is dan best lastig aan te komen.

Er zit vast wel een of ander snaar op. Nu die nog nieuw is kun je maat en type waarschijnlijk nog lezen. Opschrijven en/of fotograferen, kan veel zoekwerk voorkomen.

Als je ooit een andere klauwplaat wilt bestellen, dan de huidige klauwplaat goed opmeten want ook daar is de maatvoering soms erg creatief.

Voor de rest heel veel plezier er mee.
Peter1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2020 18:38

Re: Hbm draaibank

Bericht door Peter1960 »

hfjbuis schreef: 17 dec 2020 22:41 Het is misschien niet in de buurt, maar ter plaatse gaan kijken om te passen en meten, is niet verkeerd als het tot de mogelijkheden behoort.
Je bent niet de enige, vorige week heb ik een machineklem besteld die bijna groter is dan de tafel van mijn freesmachine. Ligt nu op de plank te wachten op een nieuw idee.

Mocht je een vaste of mee lopende bril willen hebben, dan is het verstandig die nu nog te bestellen want draaibank maten en uitvoering veranderen heel vaak en daar is dan best lastig aan te komen.

Er zit vast wel een of ander snaar op. Nu die nog nieuw is kun je maat en type waarschijnlijk nog lezen. Opschrijven en/of fotograferen, kan veel zoekwerk voorkomen.

Als je ooit een andere klauwplaat wilt bestellen, dan de huidige klauwplaat goed opmeten want ook daar is de maatvoering soms erg creatief.

Voor de rest heel veel plezier er mee.
Hartelijk bedankt, met de boorkop denk ik dat het zo wel goed is. Bedankt nogmaals.
Hessel Oosten
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 mei 2011 16:33
Locatie: Molenhoek, bij Nijmegen
Contacteer:

Re: Hbm draaibank

Bericht door Hessel Oosten »

Peter,

Het wordt hier wel vaker op het forum geadviseerd:

Zet je woonplaats even bij de gegevens zodat die ook in je message verschijnt.
Soms kan het maar zo zijn, dat iemand die dichtbij woont even "life" wil of kan helpen.

Hessel
Plaats reactie