Kleine hobby draaibank

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door Kjelt »

JanSr schreef: 27 mei 2021 09:20 Gezien het budget is een HBM voor net onder de €1.000 te overwegen.
Net even gekeken, daarvoor heb je een HBM 210 x 400 Vario.
Alleen: Opvallend is, dat bij alle banken onder de €1.000 staat vermeld: Tijdelijk uitverkocht.
Die zitten waarschijnlijk in dat containerschip dat het Suezkanaal blokkeerde. Dat schip ligt daar aan de ketting.
Nee die zijn gekocht door al die hobbieisten die met de corona niets te doen hadden. Kleine machines ed zijn unobtanium op het moment, net als de betaalbare computers, schermen etc. etc.
Ik was mijn kleine HBM16 frees binnen een uur kwijt en die man kwam uit Groningen naar Eindhoven om hem op te halen en blij dat hij was, had er al zes aan zijn neus voorbij zien gaan.
JanSr
Berichten: 582
Lid geworden op: 19 jul 2013 10:02
Locatie: Soest

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door JanSr »

Mijn hemel, is het zo erg?
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door xander janssen »

JanSr schreef: 27 mei 2021 10:12 Mijn hemel, is het zo erg?
Gaat inderdaad helemaal nergens meer over qua prijs, beschikbaar en levertijd van allerlei zaken. Hoorde laatst van broer dat een set nieuwe tandwielen voor zijn cassete geleverd gaat worden in Q1 van 2022 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13520
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 27 mei 2021 06:50 Is ook een leuk bankje, zie je misschien niet zo veel.
"leuk bankje" zegt ie.. 't is een kleintje.. maar een TOS.. 'k heb heel wat vlieguren gemaakt op een grotere, nee veel grotere TOS (SUI 50A), maar da's goed spul..

'k vond net deze op MP:

https://link.marktplaats.nl/m1710451786

1500,- is de vraagprijs.. oudje.. kan niet zien welk merk het is.mag wel een likje verf hebben.. 't is een machine met veel "Ervaring" zeg maar.. 'k weet alleen niet of je 400V in je hobbyhok hebt..
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door benkr »

Die advertentie is al verlopen. Reageren lukt dus niet meer.
De prijs is inderdaad maar een indicatie, zeker als iets al langer te koop staat wordt de prijs variabel.

En die 400V hoeft geen probleem te zijn, heel binnenkort heb ik nog vrijwel nieuwe éénfase 2,2kW motor over van mijn Hembrug AI, daar komt een servomotor onder, die is besteld, dus het zal nooit lang meer duren.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door RoBie »

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13520
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door Arie Kabaalstra »

Niet aarzelen.. meteen toehappen.. da's een droom van een bankje.. als ik het geld had.. stond ie morgen in mijn werkplaats..
Dat de set wisselwielen niet compleet is?. .even één tandwiel opmeten.. en het modul bepalen (tandhoogte gedeeld door 2.25).. en je besteld gewoon tandwielen bij Mädler.. :P
Jmol
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2021 20:14

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door Jmol »

Ja inderdaad, ik heb meteen gister gereageerd op de advertentie toen die net online stond.,Kreeg geen reactie. Vanmorgen om 8uur meteen weer gereageerd, geen reactie.

En toen kort erna stond die op gereserveerd. Echt heel raar.

Heb vervolgens het dubbele van de vraagprijs geboden en toen kreeg ik een reactie dat die om 12uur wordt opgehaald.
Echt vreemde verkoper....
Jmol
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2021 20:14

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door Jmol »

1250euro heb ik hem zelfs geboden en reageerd niet😒
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door benkr »

Jmol schreef: 28 mei 2021 08:42 Ja inderdaad, ik heb meteen gister gereageerd op de advertentie toen die net online stond.,Kreeg geen reactie. Vanmorgen om 8uur meteen weer gereageerd, geen reactie.

En toen kort erna stond die op gereserveerd. Echt heel raar.

Heb vervolgens het dubbele van de vraagprijs geboden en toen kreeg ik een reactie dat die om 12uur wordt opgehaald.
Echt vreemde verkoper....
Er staat niet voor niets een telefoonnummer bij, niet mailen, meteen bellen en de zaak afwerken.
Koopjes gaan nu eenmaal snel, en er is maar een koper.
Jmol
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2021 20:14

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door Jmol »

Ja klopt maar om 23.00savonds ga ik niet meer bellen en 8uur sochtends. Daarom een SMS gestuurd naar zijn telefoon. Blijkbaar was iemand anders wel zo brutaal om dat te doen. Dan maar weer verder zoeken want dat ding zal wel opgehaald worden.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door assink »

Inderdaag.. als je snel wil schakelen. Gewoon bellen, anders loop je altijd achter de feiten aan.
Handelaren doen het ook, dus best kans dat deze over een paar weken voor 1500 te koop staat. :roll:
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door WillyH »

Ik haat het als je ergens wat koopt, reserveert, en dan één of andere knul achterbaks komt overbieden. Verkocht is verkocht, een beetje zelfrespect mag wel.
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kleine hobby draaibank

Bericht door benkr »

WillyH schreef: 28 mei 2021 12:37 Ik haat het als je ergens wat koopt, reserveert, en dan één of andere knul achterbaks komt overbieden. Verkocht is verkocht, een beetje zelfrespect mag wel.
Daar ben ik het helemaal mee eens, bovendien bieden is makkelijk, de afspraak nadien nakomen is vaak moeilijker, ik heb echt slechte ervaringen met dingen verkopen op Marktplaats als het niet meteen tot een deal komt, inclusief betalen.
Plaats reactie