Uitleg beitels

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Uitleg beitels

Bericht door hugo stoutjesdijk »

xander janssen schreef: 18 nov 2021 18:38 Bedenk dat er vroeger een tijd was dat ze allleen maar HSS hadden en toen maakten ze ook al producten, welliswaar minder per uur maar toch.
Bedenk dat er daarvoor een tijd was dat je alleen koolstofstaal had. En ik kan je verzekeren daar kun je dus echt heel mooi messing mee draaien.
(toen ik op school zat was je apen trots als je een paar stukjes 'toolbit' had, en dat is pas 45 jaar geleden, verder gebruikten we koolstofstaal. Eigenlijk hetzelfde als zilverstaal.)

Maar eigenlijk kun je met alle snijmaterialen wel verspanen, alleen is niet altijd de juiste geometrie en of finishing voorhanden als je uit gaat van gekochte beitels.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Piet Versleijen
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:09
Contacteer:

Re: Uitleg beitels

Bericht door Piet Versleijen »

Bedankt, goede informatie! Ik denk dat ik inderdaad veel baat zou hebben bij kleinere inserts zodat de chip breaker ook echt z'n werk kan gaan doen. Waar bestel je dit soort kleinere inserts? CCMT en DCMT kunnen in ieder geval op mijn houders.
Ik kan niet zien waar je woont, maar een bezoekje aan de Locloods (locloods.eu) in Malden zou zeker de moeite waard kunnen zijn.
De website is erg sumier, de winkel is echter nog van de oude stempel en ruim gevuld.
Van te voren even bellen voor de openingstijden.
De eigenaar is verspaner van beroep, en kan je van uitstekend advies voorzien.
De diverse inserts kun je daar nog per stuk kopen in plaats van hele doosjes met 10 stuks.


Groeten,

Piet
Neros
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2021 18:53

Re: Uitleg beitels

Bericht door Neros »

Piet Versleijen schreef: 19 nov 2021 10:37 Ik kan niet zien waar je woont, maar een bezoekje aan de Locloods (locloods.eu) in Malden zou zeker de moeite waard kunnen zijn.
De website is erg sumier, de winkel is echter nog van de oude stempel en ruim gevuld.
Van te voren even bellen voor de openingstijden.
De eigenaar is verspaner van beroep, en kan je van uitstekend advies voorzien.
De diverse inserts kun je daar nog per stuk kopen in plaats van hele doosjes met 10 stuks.


Groeten,

Piet
Bedankt. Dat is gelukkig redelijk dicht bij. Ik zal eens langs gaan!
Plaats reactie