Die kun je dus alleen op ons driefasen-net aansluiten via een driefasentransformator met 400V en 230V aftakkingen.
Volgens mij kun je m ook nog wel aansluiting met een nul en twee fases, maar daar moet ik even nog wat beter over nadenken

Moderator: Moderators
Tussen die 2 fases blijft nog steeds 400V staan, dus te veel voor die drive. Bovendien wordt de spanning na gelijkrichting veel rimpeliger en dus slechter voor de regelaar.DaBit schreef: ↑12 mei 2022 19:34 Ze bedoelen wel degelijk 220v tussen de fases, 127V tussen fase en nul.
Die kun je dus alleen op ons driefasen-net aansluiten via een driefasentransformator met 400V en 230V aftakkingen.
Volgens mij kun je m ook nog wel aansluiting met een nul en twee fases, maar daar moet ik even nog wat beter over nadenken![]()
Mjaaaah, klopt.
Al die Chinese vermogenselectronica die wij gebruiken (HuanYangs enzo) werkt met een 3-fasen 230V ingang. We sluiten er dan een enkele fase op aan, wat nog slechter is dan 2 fases aansluiten. Wat dat betreft schat ik zo dat zo'n 2.2kW HY gauw 'poef' zegt als je 'm ook daadwerkelijk met 1 fase voed en met 2.2kW belast.Bovendien wordt de spanning na gelijkrichting veel rimpeliger en dus slechter voor de regelaar.
Misschien even mee langs de dokter?
Inderdaad, zo werken die A6 drivers die ik in gebruik heb ook. Maar die heb ik op gewoon 1 fase L+N draaien.
Ik heb de order omgezet, gaat alleen wat langer duren.
Nee een schema heb ik helaas niet, er is ook nauwelijks iets over te vinden op het www. Pull-up en pull-down ken ik wel een beetje, maar wat wil je daarmee zeggen?
De voeding op 24V is het enige waar ik wel zeker van ben, dit heb ik inmiddels wel kunnen achterhalen namelijk. Overigens was ik begonnen met testen op 5V, de 2 losse sensoren kreeg ik daar ook mee werkend. De sensoren in de schijf werkte ook niet zoals verwacht op de 5V, vandaar dat ik het met 24V ben gaan proberen maar helaas zonder succes.hfjbuis schreef: ↑17 mei 2022 22:54 Dat IC'tje kan van alles zijn. Ik denk eerder aan een schmit trigger. Waar ik mij zorgen om maakt is of dat ding wel met 24V gevoed mocht worden.
Als je het type IC kunt lezen, kun je opzoeken waar de + en - van dat IC zitten en zo de sporen in kaart brengen. Een nieuw printje maken behoort dan ook tot de mogelijkheden.