Welke klauwplaat voor emco 140
Moderator: Moderators
Welke klauwplaat voor emco 140
Ik heb al een aantal jaar een emco 140 draaibank staan, vorig jaar eindelijk klaar gemaakt en draait nu op masso.
Vorige week voor het eerst maar eens wat beitels besteld om eens te gaan proberen.
Vandaag een aantal beitels er in, tooloffsets ingesteld, en geprobeerd een stukje aluminium af te draaien.
En toen ineens BOEM! En vloog de klauwplaat door de machine.
Er zit een 160mm klauwplaat op met een camlock systeem. Nu zijn de pennen van dat camlock systeem krom, en wil ik gelijk een nieuwe klauwplaat kopen. Maar welke zijn goed? Ik zie ze van bison, optimum, etc. Vele merken en vele verschillende prijzen.
Ik wil geen rommel kopen, maar het hoeft ook niet overdreven duur te zijn. Welke klauwplaten zijn nauwkeurig en toch betaalbaar?
Vorige week voor het eerst maar eens wat beitels besteld om eens te gaan proberen.
Vandaag een aantal beitels er in, tooloffsets ingesteld, en geprobeerd een stukje aluminium af te draaien.
En toen ineens BOEM! En vloog de klauwplaat door de machine.
Er zit een 160mm klauwplaat op met een camlock systeem. Nu zijn de pennen van dat camlock systeem krom, en wil ik gelijk een nieuwe klauwplaat kopen. Maar welke zijn goed? Ik zie ze van bison, optimum, etc. Vele merken en vele verschillende prijzen.
Ik wil geen rommel kopen, maar het hoeft ook niet overdreven duur te zijn. Welke klauwplaten zijn nauwkeurig en toch betaalbaar?
-
Re: Welke klauwplaat voor emco 140
Welke nauwkeurigheid zoek je en wat is het bedrag dat je er aan kwijt wil zijn?
Iets van getallen e.g. +/- 0.1 of 0.05 of 0.01 en maximaal €500 helpt wel om jouw idee van "nauwkeurig" en "betaalbaar" met onze ideeën te ijken.
Hoe kwam het dat hij eraf vloog? Dat wil je zeker weten om te voorkomen je nieuwe ook gaat vliegen.
Lastig om getallen te noemen, maar als ik iets in de klem zet dan moet het wel gewoon recht zitten en niet alle kanten op slingeren dat je eerst nog van alles aan het uitklokken bent.
Ik zie bison klemmen van 700 euro, als dat er voor nodig is dan is dat zo. Maar ik zie ze van optimum rond de 250. De vraag is zijn die bison echt zoveel beter of niet?
Ik zie bison klemmen van 700 euro, als dat er voor nodig is dan is dat zo. Maar ik zie ze van optimum rond de 250. De vraag is zijn die bison echt zoveel beter of niet?
Ik weet me te herinneren dat JanPlastiek een adres had, ik geloof in Rosendaal, waar hij een goede aanbieding van kreeg.
Dat was deze dus: https://www.maxodeals.com/mddutch/din55029-8-zen
Ik weet ook dat pieter dr200 heel slechter ervaringen had met Rohm, hij heeft nu Pratt en burned als ik het goed schrijf.
Dat was deze dus: https://www.maxodeals.com/mddutch/din55029-8-zen
Ik weet ook dat pieter dr200 heel slechter ervaringen had met Rohm, hij heeft nu Pratt en burned als ik het goed schrijf.
Waarom koop je niet gewoon 3 nieuwe cam lock pennen?
https://www.ebay.com/itm/295697480121
edit
Ik heb meerdere Rohm daar is echt niets mis mee.
Ik vraag me echt af wat je gedaan hebt dat dat ding eraf gevlogen is en dat de pennen krom zijn/
https://www.ebay.com/itm/295697480121
edit
Ik heb meerdere Rohm daar is echt niets mis mee.
Ik vraag me echt af wat je gedaan hebt dat dat ding eraf gevlogen is en dat de pennen krom zijn/
Die draaibank heb ik 3 jaar terug gekocht, voor 1000 euro. Toen heb ik hem helemaal uit elkaar getrokken en al het plaatwerk opnieuw laten poedercoaten, en weer opgebouwd. Vervolgens heeft hij twee jaar vrijwel stil in een hoek gestaan, en heb ik alleen heel sporadisch er iets aan gedaan. Vorig jaar heb ik het ombouwen maar uit besteed, omdat ik er gewoon geen tijd voor had. Toen heeft hij nog een jaar stil gestaan tot ik vorige week maar eens wat beitels besteld heb.
Vanmiddag eerst de turret sensoren en pulsgever goed gezet, want hij stopte op de verkeerde positie. Toen wat beitels er in en de boel uitgelijnd, tool offsets ingesteld. En toen wilde ik wat proberen te draaien er mee in aluminium en knalde hij er ineens af.
Ik heb in al die tijd dat ik dat ding heb nog nooit die kop los gedraaid, dus ik denk dat hij altijd al niet goed vast zat.
Ik zie verschillende klauwplaten din normeringen, DIN 6350, DIN 55026, DIN 55027, DIN 55029. Wie kan me het verschil uitleggen, of vertellen wat ik moet hebben voor mijn emco 140?
Vanmiddag eerst de turret sensoren en pulsgever goed gezet, want hij stopte op de verkeerde positie. Toen wat beitels er in en de boel uitgelijnd, tool offsets ingesteld. En toen wilde ik wat proberen te draaien er mee in aluminium en knalde hij er ineens af.
Ik heb in al die tijd dat ik dat ding heb nog nooit die kop los gedraaid, dus ik denk dat hij altijd al niet goed vast zat.
Ik zie verschillende klauwplaten din normeringen, DIN 6350, DIN 55026, DIN 55027, DIN 55029. Wie kan me het verschil uitleggen, of vertellen wat ik moet hebben voor mijn emco 140?
- janplastiek
- Donateur
- Contacteer:
Din 6350 is enkel een klauwplaat met pasrand, hier moet nog een adapterplaat DIN 6350 naar DIN55029 bij gekocht worden.
DIN 55027 is een klauwplaat die met een bajonet sluiting met moeren vast gezet wordt,
je zal moeten zoeken naar een DIN55029 klauwplaat, dit is met camlock, je moet naar de maat van de conus gaan zien, het aantal pennen en de diameter van de pennen
Camlock Conus Nr.(C) Draadtype Lengte pen Diameter pen (d1) Stuks per klauwplaat
C3 3 M10x1 35 15mm 3
C4 4 M10x1 37 16mm 3
C5 5 M12x1 43 19mm 6
C6 6 M16x1.5 49 22mm 6
C8 8 M20x1.5 55.5 25mm 6
voor de conus zie bijlage
- Bijlagen
-
camlock bison klauwplaat.pdf
- (523.6 KiB) 107 keer gedownload
-
ADAPTERFLENS BISON 55029 DIN 6350.pdf