Harrison 280 trainer cnc/manueel

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

tantan
Donateur
Berichten: 561
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door tantan »

hoi,

keurig!. ik heb ook een trainer, ik vind de x-as eigenlijk wel oke qua nauwkeurigheid, de z-as is een stuk slechter door de halve moer constructie. ga je die ook voorzien van een kogelomloop? en kan je hem dan nog manueel gebruiken (ik bedoel voor handmatig schroefdraad snijden). en gaat dan de automatische voeding ook nog werken?

veel vragen maar misschien heb jij er al langer over nagedacht.
deckel515
Berichten: 410
Lid geworden op: 04 okt 2011 19:32
Locatie: Mijdrecht (utrecht)
Contacteer:

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door deckel515 »

Waarom zou je nog conventioneel willen draadsnyden als je een cnc hebt staan , ik snijd best wel vaak draadjes , en juist daarom ben ik m aan t ombouwen :lol:
tantan
Donateur
Berichten: 561
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door tantan »

Je hebt gelijk, ik bedoel de normale voeding voor manueel draaien, dat is inderdaad de andere as
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

tantan schreef:hoi,

keurig!. ik heb ook een trainer, ik vind de x-as eigenlijk wel oke qua nauwkeurigheid, de z-as is een stuk slechter door de halve moer constructie. ga je die ook voorzien van een kogelomloop? en kan je hem dan nog manueel gebruiken (ik bedoel voor handmatig schroefdraad snijden). en gaat dan de automatische voeding ook nog werken?

veel vragen maar misschien heb jij er al langer over nagedacht.
Tantan,

Ik heb voor kogelomloop gekozen omdat het de bank nauwkeuriger maakt. Er is niks mis met trapezium draad op een draaibank. Alleen voor cnc schiet het niet op ik wil een bank waar ik van op aan kan.

De X-as wilde ik als eerst doen omdat ik nog geen geschikte betaalbare besturing voor de bank heb gevonden.
Nu kan ik de bank dus nog handmatig gebruiken.

De Z-as krijgt zeker ook een kogelomloop in mijn hoofd ideeen genoeg maar nog niks concreet.
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

De harrison draaiers hier met welke software draaien jullie?

Ik heb geprobeerd te draaien met turnmaster pro (systeem van 1200 euro) en het werkt niet een zeer slecht systeem. Hier open ik nog een topic over maar doe hier vast je voordeel mee.

Ik zoek nog wel een goed betrouwbaar systeem als mensen tips suggesties hebben hoor ik het graag. Ook graag onderbouwen.
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door boutje »

..
Laatst gewijzigd door boutje op 02 aug 2015 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
mfdealer
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2012 16:01

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door mfdealer »

kun je er geen prototrak SMX op maken?

Dormac levert in iedergeval geen prototrak meer, ik ben nu met de US aan het mailen voor wat oplossingen misschien komt er wel wat uit...
meerdere besturingen in een keer bestellen is wel wat gunstiger.
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

Tantan:
Klopt indd dat zal mach 3 zijn ik hoopte alleen dat er iemand uit zou springen die het anders heeft gedaan. Maar wie weet komt dat nog

Mf dealer:
Ik heb dormac ook gesproken en wat je zegt dat klopt. Het liefst heb ik ook prototrak smx.
Maar als ik mail naar amerika of engeland wordt mijn mail doorgestuurd naar een nl/belgie's bedrijf ene bun engineeringen. Maar deze man in kwestie lijkt een huiskamer verkoper. En kan niks beteken.

Van dormac heb ik het advies gekregen om met engeland contact op te nemen.
Ik heb wel wat prijzen voorbij zien komen 4000/6000/10.000 dollar. Veder kan ik er niks over zeggen.
Maar de smx of een andere besturing uit hun serie voor de draaibank zou ik graag willen hebben. Ook omdat ik er al een freesmachine van heb.

Gr Robin
mfdealer
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2012 16:01

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door mfdealer »

heel indrukwekkend wat je hier allemaal post qua foto's enzo, het wordt echt tijd dat ik eens langs kom bij je Robin.
deze week moet er eerst nog een zolder gelegd worden en daarna opnieuw inrichten.
gaat dus binnenkort eens gebeuren.

heb je de tekeningen voor de ombouw van de harrison liggen en kun je daar een kopie van maken voor me?
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

mfdealer schreef:heel indrukwekkend wat je hier allemaal post qua foto's enzo, het wordt echt tijd dat ik eens langs kom bij je Robin.
deze week moet er eerst nog een zolder gelegd worden en daarna opnieuw inrichten.
gaat dus binnenkort eens gebeuren.

heb je de tekeningen voor de ombouw van de harrison liggen en kun je daar een kopie van maken voor me?
Een tekening heb ik niet gemaakt het is een kwestie van doen. Heel moeilijk is het niet.

Mijn xyz is nu buiten gebruik. De machine is stuk heb gister de besturings junit opgestuurd naar de uk. En heb gelijk een aanvraag gedaan voor de draaibank besturing.
mfdealer
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2012 16:01

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door mfdealer »

dat is dan weer jammer.
laat je weten wanneer de freesbank weer draaid?
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

Laat ik zeker weten komt goed.

Ik hoop snel :cry: sta al een week (Stil) :cry:
mfdealer
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2012 16:01

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door mfdealer »

prototrak en XYZ machine tools geven geen reactie via hun algemene mail adres.
heb jij een wat persoonlijker mail adres van hun?
mag ook via PB
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

Klopt. Het is wat lastig in contact te komen met xyz prototrak.

Al je mails die je stuurt naar de uk/usa sturen zij door naar Nederland de importeur voor de Benelux is bun engineering.

Prototrak levert geen retrofits voor de draaibank helaas.
Wel voor de freesmachine. Wat de retrofit kost weet ik niet omdat het mij ging om de draaibank variant.

Als je snel wat wil weten: uk bellen.
Moet er iets voor je geregeld worden: Contact opnemen met bun engineering.
Plaats reactie