Harrison 280 trainer cnc/manueel

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

kleine update:

Heb een harrison beitel support gevonden ben ik erg blij mee. Je weet nooit waar het handig voor is en om de harrison compleet te maken hoort het er gewoon bij. Moet er wel even een mooie plaat voor frezen om hem te kunnen monteren

Afbeelding

Een ander project wat ik wil doen leuk voor tussen door. Origineel zit er op de harrison een stalen leiding maar dat werkt niet die veert altijd weg en blijft nooit zitten :cry:

Ik wil boven de klauwplaat 2 slangen hebben die ik op het werkstuk kan richten zoals hier te zien is:
Afbeelding

En naast het bed om de krullen weg te spoelen zullen een paar sproeiers komen zoals hier te zien is alleen dan met een rechthoekige sproeikop.
Afbeelding

Ook heb ik nu mach 3 gekocht heb hem al geïnstalleerd alleen even uitzoeken hoe het precies werkt.
Ook even kijken hoe ik deze print moet aansluiten (er zit nu turnmaster in) iemand?
http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr

Ook ben ik rustig opzoek naar een snelwisselsysteem zal iets worden als multifix.

Tot zover weer een update
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Mcgyver »

mooi bankje...

maar ik had er lekker turnmaster pro in laten zitten..

dat is nml wel een dedicated draai besturing... en het werkt niet via de verouderde lpt besturing



wat betreft het aansluiten van je andere printje er zal vast een manual bij zitten waar het 1 en ander word uitgelegd... spit dat eerst even door ;-)


als je dr vanaf wil wil ik je turnmaster besturing wel hebben ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

Mcgyver heeft pm!
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

Ondertussen heb ik vast de beitelslede schoon gemaakt en opnieuw afgesteld wat een heerlijk ding!

Omdat er nogal wat vuil in zat heb ik de beitelslede schoon gemaakt en opnieuw afgesteld.
Uitelkaar halen ging niet heel makkelijk de pen op de foto hier onder die nog in de slede zit is tevens de moer. deze moest er eerst uit om de slede er af te kunnen krijgen.

Afbeelding

Toen de pen er uit was gelijk maar even een gleufje er in gefreesd het leek me wat moeilijk de pen er recht in te slaan en dacht dat het wel makkelijk zou zijn de pen te kunnen draaien als hij op zijn plek zou zitten.

Afbeelding

In de slede zat ook een stalen pen die weer in de x slede van de draaibank zou komen om zo te kunnen draaien om zijn as. Ondanks dat ik hem niet vaak zal draaien vind ik staal op staal geen fijn idee. Dus maar een bronze pen gemaakt met schroefdraad er in mocht hij een keer vast zitten door vuil dan kan ik hem er met een m8 boutje zo uit vissen.

Afbeelding

Het enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat mijn X slede weer uit elkaar moet :cry: De T gleuf moeren krijg ik niet in mn bed van boven af deze gaan er vanaf onder in en dat kan alleen als hij er af is.
Ook wil ik op de radius van de nonius van de beitel slede een streepje frezen zodat ik weet wanneer de slede "recht" staat.

Al met al weer een lekker klusje.
deckel515
Berichten: 410
Lid geworden op: 04 okt 2011 19:32
Locatie: Mijdrecht (utrecht)
Contacteer:

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door deckel515 »

Ik heb een tijd gedraaid met een comev pico , teach in masjien ...
Kan je 1 goede tip geven , en dat is weg met dat kruissupport
Hoe goed je dat ding vastzet , bij resonanties wandelt ie weg , das conventioneel geen probleem maar cnc kan het je nog een hoop frustratie bezorgen ..
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: Harrison 280 trainer cnc/manueel

Bericht door Robin-e30 »

Hallo Deckel515,

Ik denk dat je dit wel zal merken met staal en rvs (harde metalen) Met aluminium zal het denk ik wel mee vallen. (ik verspaand voornamelijk aluminium) (ik heb geen ervaring met een kruissupport en cnc)

Ik wil het wel gaan proberen door hem vast te zetten. Eventueel maak ik er wat voor mocht het gebeuren.

Bedankt voor de tip! Mocht het gebeuren dan weet ik waar ik het zoeken moet.
Plaats reactie