EMCOTURN 120 Z en X as overtravelled

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Piet CNC

EMCOTURN 120 Z en X as overtravelled

Bericht door Piet CNC »

Beste CNCzone.nl leden,

Sinds kort hebben we via een veiling een EMCOTURN 120 draaibank gekocht met een EMCOTRONIC TM02 besturing. We krijgen het apparaat met geen mogelijkheid aan de gang. Na opstart verschijnen de volgende 2 alarmen in de display: alarmnr 139 (Z-Axis limit switch overtravelled) en alarmnr 119 (X-Axis limit switch overtravelled).
De vraag is of iemand ervaring heeft met een EMCOTURN 120 en weet hoe deze twee alarmen gerest kunnen worden.

bij voorbaat dank

PietCNC
hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Re: EMCOTURN 120 Z en X as overtravelled

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Misschien de X en Z slede een stukje van het eind af bewegen, met de hand natuurlijk als de machine spanningsloos is, moet je zoeken of je ergens bij de KO spil kunt komen.
Sommige machines hebben een overrule functie voor die eindschakelaars, ik heb geen verstand van deze machine en zou het niet weten of dat een mogelijkhedi is.
Als ze niet op het eindbereik staan, zou ik gaan denken aan een stekker die niet goed ingestoken is (losgetrilt door transport) of zelfs er helemaal niet in zit omdat die voor transport losgenomen is.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Re: EMCOTURN 120 Z en X as overtravelled

Bericht door Arie Kabaalstra »

Geef even aan waar je woont, of waar je machine staat...

Ik heb zelf ook een EMCOturn 120 met EMCOTRONIC TM 02 besturings.
Mogelijk is het een parameter instelling.

Heeft de machine langere tijd stil gestaan? Mogelijk moeten de parameters opnieuw ingegeven worden..
Da't moest bij de mijne namelijk ook, en afhankelijk van de parameters kun je de besturing voor allerlei machines instellen...al laat je'm geloven dat ''t een tosti ijzer is :P
Plaats reactie