freecad

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
balluc64
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 okt 2017 12:27
Locatie: mussselkanaal

Re: freecad

Bericht door balluc64 »

Hoi fred zou jij ergens bij een of andere free online cloud dienst een account kunnen aan maken
En daar je tekening freecad file in plaatsen
Zo dat ik of anderen hem daar kunnen downloaden
En zo kunnen mee kijken
Ik vermoed dat je in part die simpele blokken gebruikt
En die willen soms niet samen werken met parth dising
En dan schets

Je kunt ook nog proberen om nog zo'n simpele blok toe te voegen en deze verdraaien en verschuiven in de juiste hoek en dan deze uitsnijden
fredmens
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 apr 2013 22:09

Re: freecad

Bericht door fredmens »

Thanx dat ga ik doen. Ik heb een betaalde dropbox, ergo extreem veel ruimte. Ik vermoed dat de oplossing inderdaad in zoiets "simpels". zit

In al die youtube filmpjes/tutorials die ik bekeken heb begint de een ook altijd met parts en voegt daarna dingen toe vanuit design of sketch, de ander doet alles in design etc,IK had de perceptie dat je die dingen allemaal dwars door elkaar heen kunt gebruiken, maar dat was slechts een aanname.

Het gaat er ook niet om dat ik perse dat ene deeltje gemaakt wil hebben, maar dat ik leer het programma stap voor stap te gebruiken. Ik zie ook dat de aanpak/ wijze van tekenen erg belangrijk is, daarvoor heb ik inmiddels ook zeer veel filmpjes gezien. Het ziet er allemaal erg logisch uit.... tot je zelf aan de slag gaat :)

Dank voor je aanbod, als t zover is stuur ik je een PM

Groet

Fred
fredmens
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 apr 2013 22:09

Re: freecad

Bericht door fredmens »

Ik heb je een PM gestuurd
Gebruikersavatar
balluc64
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 okt 2017 12:27
Locatie: mussselkanaal

Re: freecad

Bericht door balluc64 »

fredmens schreef: 02 apr 2020 12:18 Ik heb je een PM gestuurd
Hoi Fred

heb in middels je tekening bekeken
je zat op de goede weg
heb het in 6 of 7 stappen door middel van print screen
bewerkt met tekst in paint
proberen uit te leggen hoe nu verder
en natuurlijk geplaatst in de gedeelde dropbox map

probeer het als het klopt


als het goed gaat mag je van mij deze afbeelding delen
fredmens
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 apr 2013 22:09

Re: freecad

Bericht door fredmens »

Enorm bedankt, ik zag op dropbox eea binnenkomen. Ik hoop dat ik vanavond/morgenvroeg tijd heb om het in te zien/proberen.

Ik waardeer deze ondersteuning enorm

Groet Fred
fredmens
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 apr 2013 22:09

Re: freecad

Bericht door fredmens »

Ik waardeer alle reacties enorm, ook erg prettige ondersteuning gekregen in t ontwerpen van n onderdeel. Na maaaaaanden van aanklooien toch ook maar eens Fusion 360 geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik na ongeveer 2 uur meer kon met Fusion dan na n half jaar of zo met Freecad. Er zijn ook enorm veel goede tutoirials te vinden op youtube waardoor ik mag zeggen dat ik inmiddels goed kan werken met Fusion. Dit wil niet zeggen dat het beter is dan Freecad, dat kan ik niet beoordelen, maar voor mensen die vastlopen in Freecad kan het een goed idee zijn om eens met Fusion te stoeien. Het is gratis. Ieder heeft zo zn voorkeuren.
Plaats reactie