Monteur gezocht + Voorstellen

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Guider
Donateur
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 dec 2019 12:08
Locatie: Waalwijk

Re: Monteur gezocht + Voorstellen

Bericht door Guider »

benkr schreef: 27 dec 2019 18:34 Neem die stuurkast onder de arm en kom bij mij thuis langs, ik woon in Tilburg.
Ik ben b.v. morgen vanaf een uur of elf aan het werk in mijn schuur.
Maar volgende week kan natuurlijk ook. Omdat ik inmiddels "grote vakantie"heb spreek ik het liefst overdag af, maar een keer op een avond kan ook altijd.
Als je me een PB stuurt dan geef ik je mijn adres en telefoonnummer.
Heb je een bericht gestuurd met m'n nummer
Gebruikersavatar
Guider
Donateur
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 dec 2019 12:08
Locatie: Waalwijk

Re: Monteur gezocht + Voorstellen

Bericht door Guider »

Benkr, nogmaals via deze weg bedankt.

Conclusie is dat toch de voeding defect is, Benkr heeft hem nagemeten maar er niets bijzonders te zien, dus een nieuwe
bestellen, waarschijnlijk is het dan opgelost.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Monteur gezocht + Voorstellen

Bericht door Kjelt »

Blijft de vraag waarom deze kapot is gegaan.
Als je hem hebt vervangen check even of de ventilator op de kast zelf ook draait voor voldoende koeling.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Monteur gezocht + Voorstellen

Bericht door Swake »

Er staat op de site van BZT: Antrieb über 3 Schrittmotore 4,2 Ampere, 3,0 N
Uiteraard gaat die machine zelden volle bak, en nog minder vaak op meer dan 1 as tegelijk. Mijn denken gaat in de richting van die voeding van 6.7A, dat was misschien toch wel wat te krap. Ze heeft misschien gewoon wat te veel volle bak gewerkt en is er aan dood gegaan. Kan een eenvoudig zekeringetje zijn of een paar fet's aan de uitgang.

Uit ervaring weet ik ook dat Chinese 'W' geen Watt zijn zoals wij die kennen. Vermoedelijk zijn die Chinese 'A' ook geen gewone ampères. Zou dus een wat zwaardere voeding aanraden. Iets in het genre van 10A; rond 480W dus.
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Monteur gezocht + Voorstellen

Bericht door Kjelt »

Meanwell is echt behoorlijk goed, worden in de industrie gebruikt.
Wel een goed advies om een wat zwaardere versie te nemen, let wel dat het nog past in de kast.
Gebruikersavatar
Guider
Donateur
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 dec 2019 12:08
Locatie: Waalwijk

Re: Monteur gezocht + Voorstellen

Bericht door Guider »

Heb inmiddels dezelfde voeding besteld als dat erin zat. Kwa ruimte zou het makkelijk gaan in de controller kast.
Hopelijk is het alleen de voeding. De nieuwe wordt 2 januari geleverd.

In de voeding was niets vreemds te zien van verbrandde contacten ofzo. Benkr heeft de voeding ook nog intern doorgemeten.

Machine wordt verder niet zwaar belast. Meestal wordt gefreesd met 3mm freesjes. Frees motor die erop zit is een kress. Voor mijn werkzaamheden voldoende.
Plaats reactie