Vectric forum ?

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Vectric forum ?

Bericht door create »

Ben benieuwd hoeveel posten er komen ;-)

Succes allemaal, ik gebruik zelf al jaren deze software ik kan niet meer zonder


greetz Create
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vectric forum ?

Bericht door hobbybob »

create schreef: 26 aug 2020 19:37 Ben benieuwd hoeveel posten er komen ;-)
greetz Create
Ik denk niet zo erg veel, want als ik naar het sub forum ga krijg ik dit te zien ;-) :
Je hebt niet de juiste permissies om onderwerpen in dit forum te zien of te lezen.
Deze categorie heeft geen forums.

Ik denk dat de permissies nog niet goed staan ergens ?

Maar ik vind het wel supertof dat je hem hebt aangemaakt, waarvoor dank.
Mijn Alumillium heb ik afgelopen weekend van een AXBB-e controller voorzien, dus het gaat nu ook voor mij weer beginnen.
Dus dan zullen de vragen niet van de lucht zijn ben ik bang ;-)
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Vectric forum ?

Bericht door create »

nu moet het goed staan denk ik
groet Jan
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vectric forum ?

Bericht door hobbybob »

Hoi Jan, gelukt hoor, nu doet ie het...Kan iig reageren, kon net niet eens een topic aanmaken.
JWW
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:38

Re: Vectric forum ?

Bericht door JWW »

Omdat de Vectric PhotoVcarve nog niet helemaal doet wat ik wil, hier dan een vraagje. Als er in 2 stappen een afbeelding uitgefreesd wordt met grove frees als eerste en daarna één met kleine diameter zie ik in stap 1 materiaal verdwijnen wat niet tot de opdracht behoort. http://www.urbanjoy.org/picture_library/CNC/1.JPG gaat er in de preview zo uitzien; http://www.urbanjoy.org/picture_library/CNC/2.JPG Hoe is dit op te lossen?
Nu ben ik de trail versie nog aan het uittesten omdat ook de Kinetic-NC controler niet in de lijst met postprocessors staat en de nu gekozen bestandstype conversieproblemen geeft. Als dat niet is opgelost heeft aanschaf geen zin. Maar gezien de gemiddelde tevredenheid die ik bij de forumleden lees over Vectric en de verzekering van de fabrikant dat het ondersteund wordt zou het goed moeten kunnen komen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Vectric forum ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Nu heb ik geen enkel verstand van vectric, maar wel enigszins ervaring met grijstinten naar 3D maar jij hebt eigenlijk helemaal geen grijstinten, eerder 2 kleuren zwart en dan nog wit.
Dus dat zou dan verdeelt over de diepte van b.v. max 5 mm een vlak op 5mm diep, een vlak op 2,5mm diep worden.
Ik kan me voorstellen dat vectric probeert er overgangen in te maken.
Dit plaatje lijkt me eerder iets voor een zwart-wit conversie naar contour. Dat zou je 2x kunnen doen waardoor je dat grijze vlak een keer meepakt en ook een keer niet.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie