Pokeys 57 cnc

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

thb-support
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 okt 2010 22:19

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door thb-support »

Alles werkt zover.
Op weg naar de volgende hobbel.
Toch vreemd, dat het benaderen van de assen B en C anders moet dan bij de assen X Y Z A.
vriendelijk bedankt.
Gerrit
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door benkr »

Heb jij nu ook last van die delay tussen veranderen van de potmeterstand en het reageren van de Feedrate daar op?
thb-support
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 okt 2010 22:19

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door thb-support »

Input 42, Ja de Feedrate kolom reageert gelijk, maar de uitwerking is veel later.

Ps, wat doet input 41"?
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door benkr »

Je kunt potmeters eigenlijk overal aan knopen met Pokeys, dit was zo maar een probeersel wat ik echt nooit gebruik, maar ik had 2 potmeters op mijn besturingskast.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door benkr »

Ik heb Pokeys een vraag hier over gestuurd, ik ben benieuwd of zij een antwoord hebben om dit te versnellen.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door benkr »

Antwoord van Polabs:

Unfortunately, this is normal for Mach3. Similarly, in case you press Feed hold, it will take multiple seconds before the machine stops.

Edit: Inderdaad bij verkeerde topic gepost, daarom nu weggehaald.
Laatst gewijzigd door benkr op 10 jun 2020 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door Kjelt »

Ben volgens mij haal je nu twee topics door elkaar ? :?:
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door benkr »

Is gecorrigeerd.
Bedankt Kjelt.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 10 jun 2020 16:38 Antwoord van Polabs:

Unfortunately, this is normal for Mach3. Similarly, in case you press Feed hold, it will take multiple seconds before the machine stops.
Geen idee hoe het werkt, maar als de echte pulsgenerator in polabs zit, of in ieder geval gebufferd wordt door polabs, en alle 'bediening' gaat eerst naar de pc, dan duurt het natuurlijk eventjes voor dat die info door de buffer heen is.
Dus zolang Polabs zelf geen directe feed-override input heeft, blijft het behelpen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pokeys 57 cnc

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 10 jun 2020 20:07
benkr schreef: 10 jun 2020 16:38 Antwoord van Polabs:

Unfortunately, this is normal for Mach3. Similarly, in case you press Feed hold, it will take multiple seconds before the machine stops.
Geen idee hoe het werkt, maar als de echte pulsgenerator in polabs zit, of in ieder geval gebufferd wordt door polabs, en alle 'bediening' gaat eerst naar de pc, dan duurt het natuurlijk eventjes voor dat die info door de buffer heen is.
Dus zolang Polabs zelf geen directe feed-override input heeft, blijft het behelpen.
Het merkwaardige is dat je op het beeldscherm (Mach3) meteen een reactie ziet in de feedrate bar, maar dat het zoals gezegd echt lang duurt voordat de feedrate zelf veranderd. En ja, de pulsgenerator zit in Pokeys, beetje vreemd dus want dat scherm aansturen, wat via een variabele vanuit pokeys door Mach3 gebeurd, dat gaat snel, maar de snelheid zelf aanpassen, wat naar mijn mening volledig binnen Pokeys speelt want Pokeys stuurt de motoren direct zelf aan duurt dan weer onacceptabel lang.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met het Look Ahead gebeuren?
Plaats reactie