CW 5000 koeler voor CO2 laser

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LumiEus
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2021 17:20

CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door LumiEus »

Beste mensen Heeft iemand een VEVOR CW 5000 koeling voor een CO2 laser? Ook wel bekend als B&H. Het is een kloon van een S&A industrial chiller, maar het menu van de thermostaat is net een beetje anders en de gebruiksaanwijzing is verschrikkelijk. De eis is heel simpel, hij moet koelen op 18 graden plus of min 1 graad. Het ding luistert niet, koelt verder naar 15,1 graden voordat hij stopt. Ik zie gewoon niet wat de waardes van F0 tm F9 moeten zijn om aan die simpele eis te voldoen.
Wie heeft het door schade en schande uitgevonden voor deze machine en kan het me uitleggen?
E Paashuis
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door audiomanics »

Hoever wijkt de bediening af van de S&H koelers?? Ik weet uit ervaring dat het instellen van die S&H koelers ook al een truuk is die je na een paar weken alweer vergeten bent.. En iedere keer weer zit ik dan een uur ofzo te klooien voordat ik weer door heb welke knoppen je hoe snel moet indrukken... dus ik kan het je nu niet zo even duidelijk maken, maar probeer het eens met een S&H manual.. goede kans dat ze het zo goed nagemaakt hebben dat de bediening hetzelfde is..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Op zich ook een prestatie dat je zo iets simpels als een thermostaat kunt maken die onbegrijpelijk te bedienen is. :lol:

Kun je geen fabrikaat en type nummer van de thermostaat vinden, want ik geloof nooit dat ze die niet ingekocht hebben.

Even een foto-tje van de thermostaat plaatsen, er zijn misschien mensen die hem herkennen en er ervaring mee hebben.

(o, 1e post, dat wordt puzzelen om een foto te plaatsen )

https://www.slideshare.net/teyuchiller/ ... er-chiller
blz.6 en verder
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
LumiEus
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2021 17:20

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door LumiEus »

Dank voor de manual. Ik heb alles doorgelezen en ook naar filmpjes gekeken. Het probleem zit in het instellen van F0, daar staat dat de range van F8-F9 loopt en dat snap ik wel. Zo is het bij S&A. En datzelfde staat bij de mijne ook in het boekje, alleen zijn F8 en F9 andere parameters. Echt om gek van te worden. Ik tob nog even verder.
Hier is een foto van de thermostaat https://www2.slideshare.net/secret/9E2R2XSZEkobcM
En hier van de parameters (de F's gaan van 0 tm 11, dat is dus al een beetje anders) https://www2.slideshare.net/secret/t5876pIl09HcUB
vox67
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2011 14:26
Locatie: Hoogeveen

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door vox67 »

Als je nou even de kap er af draait kun je zoeken op het juiste typenummer van je thermostaat. Misschien werkt dat handiger.
Wil je het uiteindelijke resultaat hier ook posten? Ik heb namelijk ook zo'n zelfde maar ben nog aan het bouwen met de laser. Bvd.
Gebruikersavatar
LumiEus
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2021 17:20

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door LumiEus »

De kap eraf en dan zie je dit
ST 800.pdf
Voor wat het waard is, ST 800
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vox67
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2011 14:26
Locatie: Hoogeveen

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door vox67 »

Maak van st maar stc, dan krijg je meer hits. Ik heb helaas nu geen tijd om te helpen met zoeken. Succes ermee
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door benkr »

Laat ook eens een foto zien van de aansluitingen van de thermostaat.
Het is inderdaad heel moeilijk om iets zinnigs te vinden van deze, maar een ander model wat verder redelijk equivalent is kost 10 a 15 Euro, ik zou daar voor kiezen.
De eerste stap is dan te bepalen hoe en wat er zit aangesloten, vandaar die foto.
Gebruikersavatar
LumiEus
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2021 17:20

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door LumiEus »

Dank voor de reacties, ik begrijp dat het goed is om het pragmatisch aan te pakken en desnoods te thermostaat te vervangen als er helemaal niet uit de manual te komen is. De STC 800 geeft inderdaad veel meer treffers. Ik ga ermee verder. En als ik het lek helemaal boven heb, zal ik op dit forum delen waar de parameters op moeten staan (en hopelijk ook waarom dat zo is).
vox67
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2011 14:26
Locatie: Hoogeveen

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door vox67 »

22432
Misschien kunnen anderen hier iets zinnigs over zeggen, dit komt uit de manual van cw5000 van B&H
vox67
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2011 14:26
Locatie: Hoogeveen

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door vox67 »

22433
Hier een ander plaatje over de werking
Gebruikersavatar
LumiEus
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2021 17:20

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door LumiEus »

Naar aanleiding van die plaatjes (vox 67)
Twee dingen die echt niet duidelijk zijn:
1. F0 (de ingestelde streeftemperatuur) is afhankelijk van F8 / F9. Maar die waardes gaan over calibratie van de temperatuur (F8), daar blijf ik maar af. En van compressor delay (F9).

2. F9 staat in graden Celcius. Dat lijkt me raar. Dat zullen minuten of seconden zijn. In werkelijkheid is F9 ook niet van 0 to 99 in te stellen maar van 1 tot 10 (minuten?).
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CW 5000 koeler voor CO2 laser

Bericht door benkr »

Zoek uit hoe dit ding is aangesloten en wat je minimaal nodig hebt, een soortgelijke controller kost 15 Euro, koop een nieuwe (met een fatsoenlijke handleiding) en ga die gebruiken, is je hele probleem opgelost. Hier ga je niet uit komen vrees ik.
Plaats reactie