Probleem met de pinole van de losse kop EMCO Compact 10

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jannemanne
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2020 20:50
Locatie: Swalmen

Probleem met de pinole van de losse kop EMCO Compact 10

Bericht door Jannemanne »

Geachte leden,

Onlangs was ik op mijn EMCO Compact 10 iets aan het draaien en bemerkte dat de center in de losse kop telkens los ging zitten. Door de afstand wat ik moest draaien was de pinole tamelijk ver uitgeschoven, wellicht zat ik op het laatste stukje van de (linkse) schroefdraad.
Ik heb de center steeds iets vaster gezet en daar ging het denk ik fout.
Ik kreeg de pinole niet meer ingedraaid. wel kon ik de as uitdraaien. Ik zag aan de schroefdraad niets schokkends.
Dus dacht ik door de as weer in te draaien dat ik de binnendraad wel kon corrigeren.
Niets was minder waar. Nu zit de as muurvast in de pinole en ongemerkt is de spiebaan van dat asje ook nog wat beschadigd.
Ik heb de as getracht er weer uit te draaien maar krijg geen beweging, heb zelfs voorzichtig de pinole ter hoogte van de schroefdraad wat verwarmd (niet te heet, was bang voor vervorming), maar dat deed niets.
Dus hier een schreeuw voor hulp....
Heeft iemand een idee hoe ik die as (zoveel mogelijk onbeschadigd) er weer uit krijg???

BVD, Jan
Plaats reactie