Showcase

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Showcase

Bericht door Erik »

Kan er ook nog een subforum "showcase" aangemaakt worden met de bedoeling om foto's, bouwverslagen en video's neer te zetten? Ook meteen maar een sticky maken hoe je foto's en video's toont in je berichten.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Showcase

Bericht door create »

Zoow Erik,

Daar vraag je mij wat. Ben net begonnen met dit forum en ben al aan het kijken voor een fotoboek om aan dit forum te koppelen. Maar dat laat even op zich wachten omdat ik het allemaal eigen moet maken.
bouwverslagen
Deze kunnen volgens mij gewoon in de des betreffende sub-forum. Bijv zelfbouwmachine`s daar kan je bij aluminum een bouwverslag beginnen als je met je machine begint te bouwen.
video's
Kunnen we dit niet op google gratis neerzetten en de link hier plaatsen?
In de toekomst is dit misschien wel wat om het op een eigen surfer te zetten. Maar je kan je wel voorstellen wat het doet met mijn host en het dataverkeer als ik deze adons er allemaal opzet.

Het fotoboek is in behandeling tevens de sticky die ik ga schrijven. Als er iemand is die er veeeel meer verstand van heeft (phpbb enz) dan ik en zich geroepen voelt om mij te helpen, stuur dan even een pb dat zou het forum te goede komen.
En anders zullen jullie even geduld moeten hebben

Gr Create
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Showcase

Bericht door Erik »

Een showcase is al te realiseren als mensen hun foto's op de eigen homepageruimte of op sites als imageshack plaatsen. Veel mensen weten hoe dit werkt of hebben zelf al een homepage. Om video's hier te plaatsen lijkt Google me de aangewezen plaats i.v.m. snelheid en dataverkeer.

Een uploadmogelijkheid naar dit forum voor foto's zou natuurlijk helemaal tof zijn, maar ik weet van andere forums dat hier in de praktijk niet veel mee gedaan word.

Voorlopig een "sticky" met instructies en een "showcase"-subforum zal (denk ik) voorlopig voldoende zijn.

Helaas heb ik beperkte kennis van PHP, ik kan eventueel wel de html-code verwerkt in de PHP-code voor je bewerken.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Showcase

Bericht door create »

Hallo Erik,

Heb je soms een voorbeeld waar ik mee zou kunnen vergelijken. Ik ga ook even googlen of ik een "showcase" kan vinden. Wil even een idee krijgen hoe dat er uit ziet.
Of is het niet meer dan een fotoserie van iets wat ze hebben gemaakt?

gr create
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Showcase

Bericht door Erik »

Gewoon een subforum aanmaken met de naam "showcase" of de naam "foto's" o.i.d. Bezoeker maakt gewoon als in elk ander subforum een nieuw onderwerp en plaatst in dat bericht z'n foto's en/of filmpjes en/of commentaar en/of een bouwverslag en/of whatever. Zoiets als dit dus; http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewforum.php?f=24

Zelf heb ik veel ideeen opgedaan op http://www.cnczone.com/gallery/ . Daar kun je lekker snuffelen naar ideetjes voor verschillende typen geleidingssystemen of verschillende opstellingen etc.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Showcase

Bericht door create »

Sub forum foto collectie`s is aangemaakt. sticky moet ik nog schrijven en heb gelijk een helpdesk gemaakt.

Gr create
Plaats reactie