axes limit fagor 8055m multiple wcs

Hier kunnen de echte profs onderons praten over besturingen die gebruikt worden in de industrie bijv; Fanuc, Fagor, Siemens, Mitsubishi, heidenhain besturingen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jojosmaans
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2021 10:27

axes limit fagor 8055m multiple wcs

Bericht door jojosmaans »

Hoi,

ik probeer met meerdere omspanningen producten te frezen. Fagor 8055m besturing, Fusion360 met Fagor 8055m ppc
Zelfde code, meerdere nulpunten
G54
[cnc code]
G55
[cnc-code]
G56
[cnc-code]

Nu leest de machine altijd 20 regels vooruit. Aan het eind van ieder blok, 20 regels voor het eind, ziet de machine dus het nieuwe nulpunt. Op dat punt komt er een foutmelding "x-axes soft limit".
Ik heb geen idee waarom. De afzonderlijke nulpunten werken allemaal. Als ik 1 product per keer frees, op eender welk nulpunt, dan werkt het wel.

Ik heb het idee dat de machine de x-afstanden optelt, ook 0 regels vooruit en zo tot een overschrijding van de limiet komt.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Of waar ik het probleem moet zoeken?
tuonov4
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2017 14:23
Locatie: Loenen (GLD)

Re: axes limit fagor 8055m multiple wcs

Bericht door tuonov4 »

je kan proberen een wachttijd (G4?...sec) in te geven net voor het eerst volgende nulpunt, in principe moet dat dan eerst worden uitgevoerd voordat de besturing verder leest.
Groet:Fred
jojosmaans
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2021 10:27

Re: axes limit fagor 8055m multiple wcs

Bericht door jojosmaans »

tuonov4 schreef: 18 feb 2021 15:14 je kan proberen een wachttijd (G4?...sec) in te geven net voor het eerst volgende nulpunt, in principe moet dat dan eerst worden uitgevoerd voordat de besturing verder leest.
Groet:Fred
Fred, je wordt bedankt! ;)

Het werkt, ik ben blij. Dank voor je snelle reactie.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: axes limit fagor 8055m multiple wcs

Bericht door andrefc101 »

Je kan ook nog eventueel een optionele stop (M1) toevoegen voor je van offset wisselt, dan moet je gewoon op de groene knop drukken voor hij naar de volgende offset gaat.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: axes limit fagor 8055m multiple wcs

Bericht door hugo stoutjesdijk »

andrefc101 schreef: 18 feb 2021 16:39 Je kan ook nog eventueel een optionele stop (M1) toevoegen voor je van offset wisselt, dan moet je gewoon op de groene knop drukken voor hij naar de volgende offset gaat.
Als het een optionele stop is, hoef je die niet te activeren, maar het feit dat ie er staat betekend dat de besturing toch moet wachten (cq. niet vooruit mag lezen), er is nl. een kans dat je op het laatste moment hem wel activeert.

Maar G4 F is wel zo makkelijk.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie