Het is de PFM2.5 geworden. Ontworpen, geproduceerd en verkocht door een Duits bedrijf www.M-Hoch-5.de
Dit ontwerp sprak me aan vanwege de eenvoud, stijfheid en 'kit' vorm. Uiteraard speelde de prijs ook een Rol. We blijven ondanks het feit dat ons huis in België woont wel gewoon 'Hollander'.
PFM2.3 (een iets ouder ontwerp):
Wat me ook aansprak is dat dit bedrijf ten minste netjes omging met een potentiële klant. Ik had ook contact gezocht met Sorotec, maar die namen niet eens de moeite om te reageren. 'Vakantieperiode en zo', kreeg ik te horen toen ik nog maar eens een mailtje stuurde. Daarna bleef het stil. Ook het Bedrijf Alphatec CNC technik vond het helemaal niet nodig om op vragen van een serieus geïnteresseerde klant te reageren.
De heer Michael Heyder van M Hoch 5 geageerde wel snel, beleefd en uitgebreid en dus was een offerte zo aangevraagd. Eerst werd een machine volledig gebouwd en geconfigureerd aangeboden, maar deze jongen denkt dat ie het zelf kan (ahum..
Wat heb ik precies bestelt:
1.) De PFM2.5 in een 'XXL' uitvoering. Het standaard werkbereik is 520x650x150, maar je kunt X en Y met stappen van 60mm uitbreiden. Ik ben gegaan voor 1250x700x150mm. Daarmee wordt de bodemplaat 63KG zwaarder (25mm in plaats van 20mm dik) en de brug balk 8KG zwaarder (40mm in plaats van 30mm dik)
2.) Tandriemkoppeling op de lange as.
3.) Kabelkettingen en goten (voorbewerkt)
4.) Referentieschakelaars (inductief)
5.) Eding CPU5A4E met custom Break-out-board
6.) 4x JMC iHSS60 (nema24 3Nm) integrated closed loop steppers
7.) Verpakking (houten kist) en levering per transportbedrijf.
Wachttijd 8 weken....... Boeeehoehhhhhhh
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moderators:
Ik reserveer een paar berichten zodat ik dit later aan kan vullen en hier een compleet bouwverslag van kan maken.