Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door Arie Kabaalstra »

goede gereedschappen geven meestal wel goede resultaten..
Dat heb ik zelf ook wel ondervonden.. begonnen met goedkope freesjes, maar in titanium gaan ze niet lang mee, kocht frezen die 2 keer zo veel kostten, maar 4 keer zo lang mee gingen.. gevolg.. ´t kost me nog maar de helft qua gereedschapskosten, en daarnaast is de bewerkingstijd ook nog eens korter, en ik heb een beter oppervlak, dus minder nabewerking..

Als je probeert je brood ermee te verdienen, dan scheelt dat een slok op een borrel, als het hobby is, dan scheelt het dat je minder nabewerking hebt, dus meer tijd overhoudt om te bouwen.. en da´s ook wel wat waard.
Dat wat jij nu doet, dat heb ik ook wel gedaan, maar dan in kunststof plaat, goede freesjes betekende dan minder bramen.. dus.. je haalt de onderdelen uit de plaat, en je kunt ze bijna direct verlijmen..en da´s wel fijn natuurlijk
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door serum »

wimfreest schreef: 04 aug 2021 17:17 Nu heb ik bij deze brugdelen al behoorlijk moeten schuren om de vezels te verwijderen.
Ik hoop dat het met mijn nieuw frees wat mooier is.
massief hout en consorten frezen doorgaans (99%+) het mooist als je tegenlopend (conventioneel) freest ipv meelopend. (maw de frees draait tegen de richting van het te volgen contour dat je wilt laten staan)
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

Zo het bruggen zijn klaar.
IMG_9424.JPG
IMG_9423.JPG
IMG_9425.JPG
Nu op naar het volgende Project.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door Kjelt »

Mooi geworden !
Ik ben (positief) jaloers op jouw hoeveelheid vrije tijd.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

Gewoon zorgen dat je gepensioneerd bent, dan lukt het wel. Maar eerlijk gezegd ik kom nu ook nog elke dag tijd te kort.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door serum »

Mooie bruggetjes geworden!
Kjelt schreef: 05 aug 2021 17:04 Mooi geworden !
Ik ben (positief) jaloers op jouw hoeveelheid vrije tijd.
Het is maar net wat je levensstandaard is Kjelt.

Wanneer je 90k per jaar verdient en vindt dat je in een huis moet wonen van 950k, en om de 3 jaar een nieuwe auto, loop je snel tegen je limiet. Het hoeft allemaal niet strak op 67 jaar aan te komen.

Daarnaast, als je youtube 5 dagen van de week uitzet, heb je al gauw een uur of 5-10 per week rijker. tenzij je youtube gebruikt als studie. Maar we weten allemaal dat het daar met een matige nieuwsgierig en snel afgeleide geest niet bij blijft.. ;-)

Kunst is dat je iets te doen houdt op leeftijd, internet een beetje links laat liggen en je je realiseert dat je inderdaad je geld maar 1x uit kan geven. Daarnaast helpt het ook enorm als je niet al te kritisch in het leven staat en op alles de perfectionist uit gaat hangen. Want tijd kan je ook maar 1 x spenderen.

En anders kan je het altijd nog uitzingen en wachten tot je 67e.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

Wat je natuurlijk ook kunt doen is tussen 5 en 6 uur in de morgen het bed uit en aan het werk. Kun je toch op een dag veel verschillende dingen doen. Ik denk aan de tuin, dingen in huis, maar natuurlijk ook je hobby's
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door Kjelt »

Allemaal waar wat jullie zeggen.
Als ik nooit aan de cnc hobbie was begonnen en het geld in aex aandelen had gestopt in 2018 had ik zeker een jaar eerder kunnen stoppen. Maar ja dat cnc'en is toch wel verslavend leuk ;-)
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

Even iets anders. Ik heb een lasermachine gehad. Daar kon ik zeggen ga naar de uiterste 4 punten van het laserwerk.
Dat was handig om te zien of het werkstuk paste op het te laseren hout wat op de plaat lag.

Nu bij de Frees heb ik de optie nog niet kunnen vinden. Nu kan wel in de lucht gaan frezen om te kijken of het past. Maar dat is nogal omslachtig en tijdrovend.

Kan ik misschien ergens iets aan vinken binnen Fusion 360 zodat hij naar de uiterste 4 punten gaat en daar bv een klein gaatje prikt in het hout.?
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door motormuis »

wimfreest schreef: 05 aug 2021 17:50 Gewoon zorgen dat je gepensioneerd bent, dan lukt het wel. Maar eerlijk gezegd ik kom nu ook nog elke dag tijd te kort.
haha :lol: dat is ons gepensioneerde eigen
hebben altijd gewerkt en waren tegelijk lid van een vereniging kinderen hobby en hadden nog tijd voor de betere helft
nu kinderen uit huis werk weg en geen tijd meer over :lol: :lol:
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

wimfreest schreef: 05 aug 2021 18:44 Even iets anders. Ik heb een lasermachine gehad. Daar kon ik zeggen ga naar de uiterste 4 punten van het laserwerk.
Dat was handig om te zien of het werkstuk paste op het te laseren hout wat op de plaat lag.

Nu bij de Frees heb ik de optie nog niet kunnen vinden. Nu kan wel in de lucht gaan frezen om te kijken of het past. Maar dat is nogal omslachtig en tijdrovend.

Kan ik misschien ergens iets aan vinken binnen Fusion 360 zodat hij naar de uiterste 4 punten gaat en daar bv een klein gaatje prikt in het hout.?
Even naar voren halen, want ik ben wel benieuwd of dit ook met Fusion 360 kan, of op een andere manier.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door Goudgele »

Je geeft toch de afmetingen van de stock op? Dan zie je op je scherm in Fusion of het past.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

Oeps dat had ik nog niet gedaan. dat ga ik uitzoeken.
:oops:
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: Freselijk (mooie) freeswerkjes van Wimfreest.

Bericht door wimfreest »

Is dit zo goed of moet ik de dikte van de plaat niet opgeven.
Screen Shot 08-06-21 at 06.24 PM.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Plaats reactie