Stiftlasmachine

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Stiftlasmachine

Bericht door stekkestim »

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd en ben nu wat meer opzoek werk rond aan het doen.
Helaas kom ik steeds op dezelfde handvol plekken terug bij mijn zoektoch.

Heeft er hier iemand ervaring met cnc stiftlasmachines?


Voor mij hoeft het zelfs niet volledig automatisch zijn, manueel de stiften laden is ook al een optie (slechts 1formaat)
Nu kruipt er vooral veel werk ik het maken van alle mallen, zorgen dat de markeringen allemaal kloppen en dan nog zien dat ze juist(nauwkeurig) geplaatst zijn (wat soms al eens wil misgaan).
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Stiftlasmachine

Bericht door DaBit »

Semi-automatisch doen lijkt me in een dagdeel in elkaar te hobbyen. Portaal naar de juiste plek, stiftlaspistool omlaag, knal, omhoog, naar de volgende plek, pauze zodat je een nieuw stiftje kunt laden, ram op een toets, omlaag en knal, enzovoorts.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Stiftlasmachine

Bericht door stekkestim »

Zoiets is inderdaad te doen,
Maar te tijd om zelf zoiets in elkaar te steken ontbreekt mij helaas gewoon.
Ben al meer dan een jaar een een nieuw atelier aan het bouwen naast mijn zelfstandige activiteit en dagjob.
Nog meer projecten zie ik dus niet meteen zitten. Nog zo'n voorbeeld. Mijn huidige lasersnijmachine is aan vervanging toe (inmiddels bijna 10 jaar oud) Ik heb op de rails, mogelijk wat profielen en een nieuwe laserbuis na alles in huis om zelf een machine te bouwen. Maar tijd voor het ontwerpen en bouwen ontbreekt mij gewoon. Vermoedelijk zal er dus gewoon een nieuwe gekocht worden binnen enkele maanden.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Stiftlasmachine

Bericht door janplastiek »

enkele jaren terug met een Soyer gewerkt om bouten van M10 op een rvs frame te spotlassen, daarvoor een apparaat gehuurd, blijkbaar kan je bij Soyer ook terecht voor automatisering van studwelding

https://soyer.de/gb/content/products/automation/
Breek de dag, frees een lijntje.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Stiftlasmachine

Bericht door stekkestim »

Bedankt Jan, ga ik eens bekijken.
Plaats reactie