Ombouwkast BF20

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jeffrey

Ombouwkast BF20

Bericht door Jeffrey »

Hallo, ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die om hun BF20L een soort van kast gemaakt hebben. Dit ter voorkoming van een werkplek die bezaaid ligt met bergen spanen overal. En belangrijkst in mijn geval voor extra geluidsdemping.

Heb al gezocht op google maar zal denk de verkeerde zoektermen tot nu toe gebruikt hebben. Er zijn wel soundproof cabines maar zie meer resultaten voor grote machines en de muziekwereld ed.

Misschien dat iemand me zelfs aan tekeningen kan helpen ? :mrgreen:

En hoe lossen jullie het op als je koelt bijvoorbeeld ? Soort opvangsysteem ? Ik heb al een aquariumpompje hehe
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Ombouwkast BF20

Bericht door rsemotion »

ik ga binnenkort ook een BF20 ombouwen, en ben van plan om deze machine volledig dicht te maken met plaat werk en een deur.

Beetje dit idee waar ik aan loop te denken. alleen dan iets kleiner.
Afbeelding

ook wil ik een optie maken voor een spanenbak aan de onderkant die ik er zo uit kan halen en legen.

hoe heb jij het ingedachten
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ombouwkast BF20

Bericht door skillalot »

spanenbak?

je maakt toch zeker wel een mooi transportbandje eronder voor de spanen... :mrgreen:
Jeffrey

Re: Ombouwkast BF20

Bericht door Jeffrey »

Ik heb eigenlijk nog echt geen idee hoe het eruit moet gaan zien. Ik zat te denken aan dat spul bij gamma, die geperste platen met geluiddempend materiaal met verschillend kleurtjes op hout en andere zijde kunststof of dun alu.

Qua vorm weet ik het ook niet nog. De bovenkant moet licht kunnen doorlaten anders word t zo donker, dus misschien wat doorkijkgaten oid. Ik hoop eigenlijk op reacties van mensen die al zon kast hebben gemaakt om hun freesmachine. Voor wat ideetjes op te doen.

Hij komt op deze tafel te staan > http://www.fraxeon.com/nl/fraxeon_shop/ ... k_1203.htm.

Ik heb 1 meter ruimte van bovenkant tafel tot de tl balk erboven en 60 cm wand tot voorkant tafel. Misschien iets in twee delen wat ik weg kan schuiven.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ombouwkast BF20

Bericht door skillalot »

als je nu eens sandwichpanelen neemt?

Dat zijn twee dunne laagjes staal, met 4, 6, 8cm, PUR schuim ertussen. Hiervan wil ik een werkplaatsje gaan bouwen in mn tuin, van 4 x 7meter. Dat spul isoleert hardstikke goed, weegt weinig en is lekker stevig, en je betaald voor de 4cm dikke platen 14€ per m², dus dat valt ook nog wel mee.
Bovenkant openhouden? Dan kun je net zo goed geen geluid isoleren. Hang er toch gewoon een spatwaterdicht TL balkje in, dan heb je veel beter licht :)

Gr Sascha
Plaats reactie