van DSP naar MACH3/USBCNC

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lynnvandijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2007 13:43

van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door lynnvandijk »

Ik overweeg om een grote cnc (1300x2500) machine uit China te laten overkomen maar bij deze machine zit een DSP besturing incl.TYPE3 software en UNACAM.
Deze machine wordt aangedreven door stappenmotoren .
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de besturing van dit soort machines en of het mogelijk is om MACH3 , TURBOCNC of USBCNC op dit soort machines kan draaien zonder dat ik het hele besturings systeem moet omgooien (betaalbaar houden) het liefst met behoud van het DSP systeem.
kan iemand mij helpen.
Willem
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door rsemotion »

heb je een link van deze machine?

en wat voor stappenmotors zitten er op?
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

en, wat is een DSP systeem?..

met Mach heb ik geen ervaring, en ik vind USBCNC met kop en schouders boven alle andere besturingen uitsteken door zijn mogelijkheden..
zelf zou ik dus voor USBCNC gaan...

als je machine stappenmotoren heeft is het waarschijnlijk niet meer dan de drivers aan de USBCNC interface knopen, en de motoren softwarematig inregelen..
lynnvandijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2007 13:43

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door lynnvandijk »

DSP staat voor ''digital signal processor'' het is eigenlijk gewoon een systeem dat je een machine kan bedienen zonder tussenkomst een computer , het werkt met een usb stick en ingebouwd werk geheugen.hier heb ik een link naar de site waar de machine op staat .
http://www.hklidar.com/product/elist.asp?product_id=109
Willem
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

die machine ziet er netjes uit, maar van de beschrijving wordt ik compleet geen steek wijzer...
Poculinrity

·Adopting advanced DSP numerical control system, operated with the handle,large screen displays,convenient operation,simper maintenance,designed with more human nature.
·Applying to gear wheel transmission in Ydirection,dual engines and high-power driven ,guarantees the speed and power; X,Z direction adopting bolt pole transmission ensures the precision in processing.
·Unique intelligent calculation fully develops the potential of the engine and leads to high processing speed ,the synchron-ization of curves and straight lines, smoother curves.Travel high speed can reach 12Meter/minute.
·Unique and dynamic renewal of the system enables the customer according to different processing requirements to change the controlling ability of thesystem,effectively improves the processing efficiency ( Please start the operation with the instr-uctions of the technician from the factory or agent)
·32M saving capacity can store more than 3 processing files simultaneously and read one at random.
·Connection with the computer via USBinterface enables data to be transmitted in a second,supports hot plug and play in the system Window98/NT/2000/XP.
·More compatible: Lt is compatible with such CAD/CAM software like type3/artcam/castmate/proe/UG/wentai software,etc.
·It is able to go on engraving when the electricity is cut or the tool is broken.

ja ja... en ik had nog wel een 9 voor Engels op school..
It is able to go on engraving when the electricity is cut or the tool is broken.
maar als ik dit goed lees.. je hebt een Perpetuum Mobile gekocht?.. :lol:

Waarom zou je de machine zonder PC willen kunnen bedienen?.. zeker met USBCNC kun je de functionaliteit van je machine ten volle benutten, en naar eigen smaak uitbreiden...
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door wstoof »

Arie Kabaalstra schreef: Waarom zou je de machine zonder PC willen kunnen bedienen?.. zeker met USBCNC kun je de functionaliteit van je machine ten volle benutten, en naar eigen smaak uitbreiden...
Even een vraag terzijde...
Dit soort grote portaal systemen hebben aan weerzijde van de portaal (x-as) een aangedreven (y-)as.
Bij mach spreek je dan van een master-y-as en een slave-y-as, via de eindschakelaars (of iets dergelijks) kun je er dan voor zorgen dat de x en de y as altijd haaks blijven staan.
Heeft usbcnc een soortgelike functie , welke naar mijn mening toch echt onontbeerlijk is.

groet, wouter
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13530
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

Daar vraag je zo even wat.. daar zou je Bert eens over moeten raadplegen..
lynnvandijk
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2007 13:43

Re: van DSP naar MACH3/USBCNC

Bericht door lynnvandijk »

ik heb het nog even opgezocht over dat PERPETUUM MOBILE en denk dat je gelijk hebt.
Plaats reactie