Onderkast voor hbm 45 pro

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Onderkast voor hbm 45 pro

Bericht door stef110 »

Goeden avond,

Ben momenteel in het bezit van een bf25, via werk krijg ik van het weekend een hbm 45 pro een flink wat grotere freesbank. De bf25 staat nu op een houten werkbank die 100cm hoog is. Nu verkoopt hbm voor die 45 ook een mooie onderkast. Echter is deze maar 65 cm hoog. Ik heb zelf nog al een lange rug en vind de hoogte van de bf 25 nu echt heel prettig werken. Nu is de graag kan ik gewoon iets onder die onderkast zetten misschien een blok beton on der storten. Of kan ik net zo goed zelf iets gaan maken wat meteen de juiste hoogte heeft?
Verder is het denk ik belangrijk dat ik de onderkast vast boor aan de grond? of heeft die niet heel veel invloed op het frees resultaat?


stef
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Onderkast voor hbm 45 pro

Bericht door stef110 »

freesbank staat inmiddels op ze plek, op de hbm onderkast welke verhoogt staat op een frame van unp100.
heel blij met deze machine.

Afbeelding

stef
sont
Donateur
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Onderkast voor hbm 45 pro

Bericht door sont »

Veel spaanplezier met deze machine. Ziet er goed uit.
Michel
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Onderkast voor hbm 45 pro

Bericht door Michel »

Die 100 mm was net iets te veel voor de plank erboven............

Mooie machine,ik heb er ook een ( dan van Huvema ) welke ik van plan ben om te bouwen
naar cnc
Ik ben nog aan het bekijken of het mogelijk is om van die machine een vijfassige machine te maken


Michel
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Dingenman
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:10
Locatie: Aalsmeer

Re: Onderkast voor hbm 45 pro

Bericht door Dingenman »

Hoi Stef,
Hoe bevalt de HBM45 je?
Gebruik je hem alleen manueel?
Ik overweg om naast mijn huidige cnc bankje, ook zo een aan te schaffen voor het grotere handwerk.
Jouw ervaringen tot nu toe?
Gr. Ard

Edit: O ja, en wat voor spindelopname zit er op, ISO30 of ook MT/R8, zodat je de toolholders van je BF25 kunt gebruiken?
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Onderkast voor hbm 45 pro

Bericht door stef110 »

Bevalt prima, gebruik hem nu iets minder omdat ik nu meer met de cnc doe. Zit een iso30 opname in dus kan gereedschap niet uitwisselen maar dat vind ik niet erg. Zeker de elektronische toeren regeling samen met de DRO zijn echt aan te raden opties!

stef
Plaats reactie