Wel opschieten dan, want ik moet verhuizen binnen 4 weken, dus alles moet ingepakt.... pffffff......
Moderator: Moderators
hugo stoutjesdijk schreef:Zo'n encoder heeft wel een maximum toerental, kan deze je spindeltoeren aan?
janplastiek schreef:en wat is het inkomende maximum pulsen dat de ontvanger aankan?
Volgens de algemene datasheet kan de encoder tot 12000 tpm.DaBit schreef:Kwa maximumtoerental: maximale frequentie die het ding uit kan geven is 300kHz …
hugo stoutjesdijk schreef:Als ie 1:1 op de hoofdas zit, kun je de home/index puls ook gelijk gebruiken voor draadsnijden.
benkr schreef:Ja, zou kunnen als die er was, maar deze encoder heeft die indexpuls dus niet.
De encoder komt op de motor, maar de verhouding van motor naar spindel is ook 1:1.DaBit schreef:Wat zou die 'H' dan zijn?
Ja, volgens mij wel.Breaker schreef: ’t Is meer geluk dan wijsheid, maar qua toerenbereik zou het dan allemaal moeten passen?
Daar lijkt het wel op ja..Breaker schreef:Hier is H opeens R en geeft één puls, zou dit een index kunnen zijn?
Ja, goeie. Ik zou ze allebei naar de drive doen. De enige draden die naar elders gaan is die H/RI; die moeten via een optocoupler of iets dat net iets ingewikkelder is naar je sturing.Zowel het paar bruin/wit als blauw/wit is voor 5V, moet er dan één aan een voeding en de ander naar de drive? En welke dan waar?
Met 1μF en 4,7kΩ kom ik dan op 5ms. Lijkt me een mooie waarde en die condensator en weerstand heb ik liggen. Is de spanning nog van invloed op de juiste keuze?DaBit schreef:Ja hoor: http://www.circuitstoday.com/555-timer- ... tivibrator