hbm bf 25

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
krokdundee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2017 15:20

hbm bf 25

Bericht door krokdundee »

Hi All
Mijn naam is Gerrit en woon in Maasbracht Limburg, ben sinds 2 maanden in het bezit van een hbm bf 25 grote tafel met sino uitlezing, hier heb ik een machine klem en een rotatie tafel met drie klauw als vaste opstelling op gemonteerd
Aangezien ik ook, sinds ik de machine heb, pas ben begonnen met frezen.
Nu ben ik niet echt opgegroeid met het digitale gebeuren en na verschillende inlees pogingen ben ik dus hier terecht gekomen.
Mijn vraag betreft de bediening van de dro, daar ik in de toekomst veel gebruik ga maken van de vaste drieklauw opstelling, is het mogelijk de center van de drieklauw vast te zetten in de dro.
bvd gerrit
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: hbm bf 25

Bericht door benkr »

Vast wel, maar als je daar hulp bij wilt hebben dan moet je toch echt meer gegevens aandragen, zoals merk en type DRO, hartmaat van je klauw op het bed etc. welk punt je precies als nulpunt wilt hebben etc.
Maar waarschijnlijk zit er gewoon een manual bij, daar staat het vast wel in.
Wij zullen het daar ook uit moeten gaan halen.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: hbm bf 25

Bericht door benkr »

Als het de Sino SDS6-3V is dan staat het beschreven op blz. 50-51-52 van de manual.
Succes.
krokdundee
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2017 15:20

Re: hbm bf 25

Bericht door krokdundee »

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is inderdaad de SDS6-3V maar ik denk niet dat het dat gaat worden, voorlopig tenminste. Morgen een rondje Nederland eerst naar hbm en dan naar vdh, voor een vertex kantentaster en een vertex centreer apparaat of poupy taster, deze belangrijke dingen had ik nog niet.
Als het midden punt dmv kantentaster of centreer apparaat is gevonden, ga ik eens kijken of ik dat punt in de sds 6
krijg geprogrammeerd.
Nogmaals dank, gr Gerrit
Plaats reactie