lichte CNC 4-asser voor frezen en graveren

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
js84
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2016 22:15

lichte CNC 4-asser voor frezen en graveren

Bericht door js84 »

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een compacte cnc frees/graveermachine. Kennen jullie een model dat kant en klaar te koop is voor een schappelijke prijs? De prijs mag oplopen tot ongeveer 6000 euro. Ik zoek een nieuwe ongebruikte machine.

Een andere mogelijkheid is een BF-30 aankopen en zelf ombouwen. Ik zou dan op de tafel een klauwplaat kunnen plaatsen om cilindrische onderdelen te spannen en deze eveneens voorzien van een stappenmotor.

Ik zou vooral willen kunnen graveren en frezen in aluminium en kunststof, grote afnames zullen eveneens niet gebeuren dus dient het ook geen heel zware machine te zijn. Wel wil in cilindrische stukken (buis, dus niet al te zwaar) tot een diameter van 200mm willen kunnen spannen.

Kunnen jullie me eventueel een tip geven waar complete ombouwsets verkocht worden? Bestaan deze sets standaard voor een BF30?

Verder is de BF30 te koop bij verschillende merken telkens in een ander kleurtje. Zijn er kwaliteitsverschillen tussen deze merken? Mij hebben ze reeds verteld dat de modellen van optimum kwalitatief betere tandwielen, assen en lagers hebben. Als dit waar is of niet laat ik voolopig in het midden.

Alvast bedankt allemaal ;)

grts
Plaats reactie