Modix 3d printer

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Modix 3d printer

Bericht door serum »

Ik zou persoonlijk de stap nemen en simplify3d als slicer gebruiken. Dat is koopsoftware voor, ik meen, 150usd. Bevalt het niet, dan mag je hem terugdoen. (geen trial) Deze software is voor mijn 3 printers tot nu toe de beste gebleken. Ik heb hierin ervaring met skeinforce, slic3r en cura.

Waarbij mijn lijstje van favorieten s3d, slic3r is. Overigen gebruik ik niet meer, omdat ze bij mij vage issues gaven.

Begin te printen met PLA of Petg., dat is makkelijk werken. Veel bouwplezier in ieder geval! het is zeker een beest van een printer!
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Thx.
Ondanks jullie bezwaren tav Cura werk ik hier graag mee. Gaat eigenlijk altijd goed. Ergens in de modix maual meen ik slic gezien te hebben. Gaat dus zeker geprobeerd worden, evenals simplify. Hoe simpeler de software des te beter het bij me past.

Petg heeft inderdaad mijn voorkeur boven abs. Hoe duurzaam is pla eigenlijk? Is het biologisch afgebroken na 5 jaar?

Rollen pla bestel ik nu van 2,5 kg. Liever zou dat 5 of 10 kg zijn. Of beter nog: zelf maken van granulaat. Iemand ervaring?
Toohand
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017 16:26

Re: Modix 3d printer

Bericht door Toohand »

Beste,

Ik ben geïnteresseerd in je ervaring met de modix printer. Is deze printer aan te raden?
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Dag,
Geen idee of deze printer aan te raden is, zo ervaren ben ik niet. Voor zover ik kan beoordelen ziet alles er goed uit. Handleiding die erbij zit is ook niets mis mee. De bouw heeft even een paar weken stil gestaan. Misschien ergens volgende week dat dit weer opgepakt kan worden.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Vandaag eerste tegenvaller. Na weken stilstand eindelijk weer eens tijd om wat te knutselen. En nu zijn er geen 2020 t slots bijgeleverd. De m5 boutjes zijn geen probleem, de moeren voor in het aluminium profiel wel. Heeft iemand een goed/snel adres?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Nou, printertje heeft zijn eerste testjes uitgepoept. Nog niet helemaal foutloos oftewel helemaal niet. Kubus 20-20 gaat prima. Geduld voor een toren was vandaag op. Simpify is inderdaad een heule grote stap voorruit tov cura.
Nu is het al 2 keer voorgekomen dat de extruder vastloopt, of de nozzle. Een beetje hetzelfde als bij Ballegooien. De eerste keer bij een nozzle van 0,6 dus gelijk 1,0 mm erop. Was wonderwel ook snel aan de gang te krijgen. Kubus ook geen probleem. Mijn eigen product rond 500 mm was al wat lastiger. G29 werkt leuk, maar de kop tikte toch hier en daar het bed aan. Print maar afgebroken, dat zou ook wel heel mooi zijn om vanuit bijna niets te printen. Dan maar een vaasje van thingiverse en daar liep ook de 1,0 mm nozzle vast. Zou 240 gr te laag zijn voor petg? Of toch de extruder te zwak? Morgen weer een dag.
De kids eens vragen of ze filmpje op youtube willen zetten van bedlevel. Wordt vervolgd.

Corne , bedankt voor de hulp! Was een vliegende start, jammer dat de print gecrashed is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Modix 3d printer

Bericht door DaBit »

Dat vastlopen zit 'm volgens mij toch in de 'perfectheid' van de geleiding van aandrijfwieltjes naar nozzle, en hoe goed de heatbreak is. Ik heb het met mijn normale niet-vertraagde NEMA17 motortje nog niet meegemaakt dat de boel haperde.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Printkop is e3d. Niks mis mee, lijkt me.
Even op hogere temp geprobeerd, met de hand makkelijk erdoorheen te duwen. Tijdens printen vastloper. Nu eens wat lager proberen. Het lijkt wel of filament voor de nozzle te flaffie wordt. Terwijk ik dit zit te tikken is alweer een kubus klaar. Heatbreak is volgens mij ook van e3d, geen imitatie.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Fan van de heatbreak draait niet.....
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Modix 3d printer

Bericht door DaBit »

Dat kan ook aan de software of gegenereerde programma liggen; volgens mij word die fan ook vanuit de controller aangestuurd. Even de instellingen van je slicer doorlopen zou ik zeggen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door rien1959 »

De fan van de heatbrake wordt normaal altijd vanaf het moederbord bestuurd en niet via de slicer. Zodra de kop boven de 50 graden komt moet de fan draaien. En altijd volgas, tenminste bij alle printers die ik heb gehad of nog heb.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door kawarider »

Thx jongens. Deze onzekere cnc er is weer geholpen. Als je naar teruggetrokken filament kijkt moet t dat wel zijn.

Slotmoeren zijn ook weer terecht. Opgeruimd...waren ze...

Grote stappen maakt de printer met 1,0 nozzle.

Ben benieuwd of ik nog wat tijd vindt deze week.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Modix 3d printer

Bericht door DaBit »

Heb je een voorbeeldje van een print met 1mm poepgat? Ik zit er ook aan te denken om die kant op te gaan met nozzlegrootte.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Modix 3d printer

Bericht door Ballegooijen »

Grote stappen maakt de printer met 1,0 nozzle
En welke laagdikte hou je dan aan?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie