goliath CNC

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

goliath CNC

Bericht door Benny_DS »

Iemand dit al gezien?
https://www.kickstarter.com/projects/21 ... l-for/faqs
https://www.youtube.com/watch?v=xUpYjzLsSuA
Op youtube can je ook wat terug vinden.
Ik vind hem wel leuk, maar praktisch is een andere zaak. :lol:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: goliath CNC

Bericht door serum »

Denk dat die aandrijving grandioos gaat slippen en daarmee een behoorlijke afwijking meebrengt.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: goliath CNC

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Hij is leuk, maar dat meetpuntje niet recht boven de freesspil maakt het volgens mij wel veel minder secuur.
(of het is nog een foutje in het promotie filmpje)
En als je dan met hetzelfde touwtje je ding kunt digitaliseren, is het eigenlijk helemaal ideaal.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: goliath CNC

Bericht door Benny_DS »

serum schreef:Denk dat die aandrijving grandioos gaat slippen en daarmee een behoorlijke afwijking meebrengt.
Je moet eerst d ebeschrijving eens lezen. Het systeem maakt gebruik van sensoren die perfect weten waar het ding zich bevind en eventueel "slip" corrigeren.
Beetje een closed loop systeem denk ik dan.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: goliath CNC

Bericht door DaBit »

Nou, perfect.. Uiteindelijk willen ze 0,1mm halen, maar blijkbaar zijn ze daar nog niet. Al lukt ze dat, ook voor hout is dat wel veel; als ik van 6 planken een doos maak en elke plank wijkt +/- 0,1mm af dan zie je dat goed. Bekijk ook de closeups van de gefreesde randen maar eens. Zo hier en daar rafelig, verbrand, en met een trappetje.

Zaken zoals stofafzuiging is ook niet over nagedacht, voor het beoogde materiaal toch een vereiste als je 't mij vraagt. Aandrijfkracht 35N, maar dat zou wel eens lastiger kunnen worden als dat ding door het stof moet ploegen. En eigenlijk kan het alleen maar snijden.

Leuk idee, maar ik vind die andere gerobotiseerde handfrees die je zelf vooruit moet duwen leuker eigenlijk.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: goliath CNC

Bericht door serum »

@benny; ik heb het filmpje gezien, die wielen slippen (punt) Als er bv MDF stof onder ligt blijft het slippen. Als hij dan nog met 1kg er tegenaan moet duwen gaat dat niet werken. Niet enthousiast. 'closed loop' of niet; je hebt bepaalde stabiliteit nodig om je werkstuk uit te kunnen bikken.
Plaats reactie