Montage mistcooling

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

3Design
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 okt 2014 23:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Montage mistcooling

Bericht door 3Design »

Ben vanmiddzg even bezig geweest met het testen van de mistcooling en dit is zwaar tegengevallen.

Ik kan de hoeveelheid olie niet regelen met de schroef op de behuizing. Ook begint er pas olie uit te spuiten nadat ik de nozzle heb dicht gehouden om druk op te bouwen.
Is dit normaal?

Ook vroeg ik me af op welke luchtdruk deze het beste werken, ik heb zelf 1,2 en 3bar geprobeerd maar zag hier niet veel verschil in.

Als koelmiddel heb ik de waterverdunbare olie gebruikt van hbm, kan deze het probleem veroorzaken?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Montage mistcooling

Bericht door DaBit »

Welkom in de wondere wereld der elcheapo $3,50 Chinese mistkoelers. Zo eenmaal, tweemaal per jaar kom ik in de verleiding om zo'n ding ergens voor te gebruiken, maar meestal heb ik het na 10 minuten alweer gezien.

Je kunt dat messing binnenwerkje in de kop waar het transparante slangetje op uitkomt nog meer of minder uit laten steken, en de hoeveelheid vloeistof die je dan krijgt reduceren van 'gigantisch' naar 'wat minder' kan nog met een extra restrictie in dat dunne slangetje.

Maar helemaal prima word het niet met die dingen. Althans, bij mij niet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1963
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Montage mistcooling

Bericht door Breaker »

Die ervaring deel ik. Ik ben erop uitgekomen om druk op de aanvoer te zetten, dat werkt een stuk beter qua hoeveelheid benodigde lucht en vloeistof en is bovendien beter te regelen en geeft minder nevel in de lucht.
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... 84#p156926
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Montage mistcooling

Bericht door willy wonka »

Die chinese nozzles zijn zooi inderdaad.
Ik had een van Sorotec en die werkte top. Ook een aardige kerel.
Wel gingen redelijk snel een paar aansluitingen lek. Maar kreeg dezelfde dag nog nieuwe opgestuurd (kosteloos).
Plaats reactie