router uit oostblok

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fgfreek
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2016 10:35
Locatie: neede

router uit oostblok

Bericht door fgfreek »

Iemand al ervaring met deze machine

Kompas H - 1000 GS 3D CNC Fräsmaschine


https://www.google.nl/search?client=saf ... yZkfXFf8Pc
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: router uit oostblok

Bericht door ruudderooy »

geen ervaring mee, maar deze geleidingen zijn niet erg stijf.
met alle bijkomende spullen en verzend kosetn ga je ruim over de 3400euro.

dan kan je beter een uitgekleede versie van de opource frees maken, (of je wil er zelf geen tijd in het bouwen stoppen maar dan zijn er voor het geld betere alternativen)

Gr Ruud
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: router uit oostblok

Bericht door benkr »

Inderdaad, die ronde ondersteunde geleidingen zijn niet wat je wilt voor dat geld, daar ga je beslist spijt van krijgen en problemen houden.
fgfreek
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2016 10:35
Locatie: neede

Re: router uit oostblok

Bericht door fgfreek »

ok bedankt voor de reacties,open source ben ik ook mee aan het kijken.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: router uit oostblok

Bericht door benkr »

Een collega van mij heeft een nieuw model van Stepcraft besteld. Hij is er voor naar Duitsland geweest om het ding te zien, is kennelijk nog niet echt op de markt.
Ik kan er niets van vinden maar volgens hem is deze gemaakt voor de professionele markt en heeft deze in tegenstelling tot de hobbymachines van Stepcraft echte lineaire geleidingen, een 2.2kW HF spindel, een freesbereik van 600 x 1200 mm en dat soort dingen die de hobbymodellen van Stepcraft allemaal niet hebben, ik heb geen idee van de prijs, maar misschien is dat ook wel iets voor jou. informeer eens bij Fraxeon, kan nooit kwaad.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: router uit oostblok

Bericht door skillalot »

https://shop.stepcraft-systems.com/step ... cnc-system

Best een grappig ding Ben, aangedreven KO-moeren en al
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: router uit oostblok

Bericht door hugo stoutjesdijk »

De term 'lineair geleiding' slaat op alles zolang het geen rondtafel is en recht uit gaat. (maar dit is iets anders dan Ben voor ogen heeft)

Zijn die 'wangen' nu opgebouwd uit verschillende lagen plaat ? Aan het gat te zien, en daarin een afstandbus. Ben bang dat het plaatje er robuuster uitziet dan het is.

Afbeelding
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: router uit oostblok

Bericht door benkr »

Ja, dit is niet wat ik van mijn collega begrepen had, maar ik denk wel dat dit zijn toekomstige machine is.
Ja, dan vind ik toch weer dat de geleidingen niet zijn wat ik zou willen, het zal best wel werken voor hout en andere zachte materialen, maar bij wat steviger aluminium geloof ik niet dat je er echt een mooi glad resultaat mee kunt behalen in b.v. 15 mm dik aluminium. Voor mij zit dit een beetje in dezelfde categorie als die ondersteunde ronde geleidingen, misschien dan wel van een wat betere kwaliteit dan die Aliexpress dingen van 4 voor 10 Euro. En als je dan de prijs van die HF spindel ziet, als je dat bij de basisprijs optelt heb je ook iets wat richting OSPF gaat. En die 1200 mm werkbereik kan de OSPF ook nog wel, misschien wat minder snel maar moet nog net wel kunnen denk ik met een beetje goed merk KO spindels, niet met die kromme Chinese dingen maar er zijn ook hier wel betere te koop die niet meteen zo stervensduur zijn, misschien wel gewoon dezelfde als voor de OSPF gebruikt worden.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: router uit oostblok

Bericht door audiomanics »

benkr schreef: 13 nov 2018 22:06En die 1200 mm werkbereik kan de OSPF ook nog wel, misschien wat minder snel
De OSPF met 1300mm bereik ( de eerste die gebouwd is :P ) loopt 7 meter per minuut… daarboven wordt het vibreren van de 16mm spindels merkbaar.. Minder snel dus, maar evengoed nog een redelijk rappe bak.

Gek… als ik op die Stepcraft link klik zie ik een prijs van 5490 euro... waarom moet ik 200 euro meer betalen als ik 'm niet wil kopen? Dat zit toch wel heel dicht tegen een zeer complete OSPF aan..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie