SONY LH30 Millman

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rieks
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2007 16:01
Locatie: Emmen

SONY LH30 Millman

Bericht door Rieks »

Hallo medeleden,
Wie kan mij helpen, ik ben in het bezit van een Sony LH30 Millman zonder linialen.
Nu heb ik wel 3 stuks linialen van Mitutoyo type AT11-N350.
Ik wil dus die linialen op de DRO aansluiten, maar de linialen hebben een ronde 7-polige connector
en de DRO heeft 9-polige sub-D connectoren.
Zoek dus de aansluit gegevens van beide connectoren.
Rieks
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: SONY LH30 Millman

Bericht door rien1959 »

Volgens mij kan dit niet. Sony gebruikt zijn eigen Magnescale linialen en dat werkt niet met Mitutoyo.
Gebruikersavatar
Rieks
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2007 16:01
Locatie: Emmen

Re: SONY LH30 Millman

Bericht door Rieks »

Hi Rien,
Beide types liniaal maken een A en B puls, de glas linialen opties en de andere magnetisch getriggerd.
Ik dacht dat het netto resultaat hetzelfde zou zijn.
Rieks
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12041
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: SONY LH30 Millman

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Heel veel meetsystemen maken op enige manier gebruik van A B signalen, dan kunnen ze tellen en weten ook nog welke kant op.
Maar de signaal vorm en niveau verschilt nog wel eens. Zo werd er vroeger heel veel met sinus vormig signaal gewerkt, (dat wordt dan later nog in kleiner segmenten verdeelt) Je kunt ook blok vormige pulsen hebben, daarnaast kant het 20 uA stroom zijn of gewoon 5v TTL.
En dat zijn waarschijnlijk nog maar een paar varianten. Je zult dus eerst precies moeten weten wat de eigenschappen van zo'n systeem zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: SONY LH30 Millman

Bericht door benkr »

Ik heb een tijdje zitten zoeken, maar het valt niet mee om de juiste informatie boven water te krijgen.
Gebruikersavatar
Rieks
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2007 16:01
Locatie: Emmen

Re: SONY LH30 Millman

Bericht door Rieks »

Hallo,
@ Hugo: Je hebt gelijk wat betreft de sinusvormige signalen, ik heb ook een paar (2) units van Heidenhain die precies dat doen, sinus omzetten in blokpulsen.
Ik heb intussen wel de aansluitgegevens van de linialen, dus ik ga een proefopstelling maken om te zien wat de uitgangssignalen zijn van de linialen.
Zijn nogal dure jongens die linialen, maar ik heb ze gekregen van een bevriende technicus.
@ benkr, bedankt dat je voor mij op zoek bent geweest, ik kon ook niets vinden, de reden dat ik aanklop bij het forum.
Nu nog wachten of er iemand is die mij direct kan aangeven wat te doen.
Rieks
Plaats reactie