HF Spindel met ATC

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Ik zou hem opnieuw laten wikkelen. Hij is toch gereviseerd door de verkoper?

Het maakt he-le-maal niets uit hoe duur een spindel is geweest bij aanschaf. Je betaalt voor 98 procent arbeid. Sterker nog, duurdere spindels zijn meestal wat service vriendelijker opgebouwd.

Je kan je verhaal altijd uitleggen, misschien zijn ze bereid wat water bij de wijn doen.

Ik zou opnieuw wikkelen heroverwegen. (en afstappen van een 12mm frees in een ISO20 houdertje).
Kjelt
Donateur
Berichten: 6327
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Kjelt »

Ballegooijen schreef: 07 apr 2020 08:36
als dat inderdaad 1000 of meer is dan vraag ik me serieus af hoeveel die motor dan wel niet gekost heeft.
Hier staat het:
Dan begrijp ik de offertes.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Nee, onzin. Het wikkelen is niet afhankelijk van de nieuwprijs van een motor. Het bedrijf moet ook weer garantie geven, arbeid is wat je betaalt. Maar er bestaat wel een risico dat er alsnog geconcludeerd wordt dat er meer stuk is of de lagers vervangen moeten worden.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door skillalot »

Of ze vervangen de lagers sowieso omdat die van een keer loshalen niet perse beter worden
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Ook een ding, maar dan ben je denk ik niet klaar voor 1000e?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de 4,5 Kw spindel besteld. Ik had er nog een mailtje aan gewaagd en kreeg nog €100,= korting. Toch weer mooi meegenomen. Nu nog op zoek naar een paar BT30 ER32 gereedschaphouders.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door skillalot »

Welke heb je nu precies besteld?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Ballegooijen »

Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door andrefc101 »

Mooi dingetjes Johan, en wat leuk is: parameters zijn al ingesteld! M.a.w. niet aankomen ;-)
https://www.verspaningonline.eu/assorti ... er-systeem
Heb ik uitstekende (zakelijke) ervaringen mee!
Kjelt
Donateur
Berichten: 6327
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Kjelt »

andrefc101 schreef: 08 apr 2020 16:27 Mooi dingetjes Johan, en wat leuk is: parameters zijn al ingesteld! M.a.w. niet aankomen ;-)
https://www.verspaningonline.eu/assorti ... er-systeem
Heb ik uitstekende (zakelijke) ervaringen mee!
Die zijn voor 12000 tpm.
Kunnen ze dan wel op 24000 tpm ?
Ik lees daar verschillende verhalen over en de prijsverschillen tussen gebalanceerde 24k opnames en normale zijn behoorlijk.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 08 apr 2020 16:57 Die zijn voor 12000 tpm.
Kunnen ze dan wel op 24000 tpm ?
Ik lees daar verschillende verhalen over en de prijsverschillen tussen gebalanceerde 24k opnames en normale zijn behoorlijk.
Wat hebben jullie toch allemaal met die achterlijke toerentallen! Wel eens geprobeerd iets te frezen met max 4 A 5000 rpm? Gaat lekker hoor ;-)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6327
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Kjelt »

andrefc101 schreef: 08 apr 2020 17:30 Wat hebben jullie toch allemaal met die achterlijke toerentallen! Wel eens geprobeerd iets te frezen met max 4 A 5000 rpm? Gaat lekker hoor ;-)
Akkoord maar dan koop je toch geen 24k spindel die juist zwak is in de onderste toerentallen. Dan koop je een 10k spindel ofzo. Maar misschien heeft zo'n dure spindel wel een wat vlakkere koppel/toerenkromme over het bereik.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 08 apr 2020 17:39 Akkoord maar dan koop je toch geen 24k spindel die juist zwak is in de onderste toerentallen. Dan koop je een 10k spindel ofzo. Maar misschien heeft zo'n dure spindel wel een wat vlakkere koppel/toerenkromme over het bereik.
Er is zat te frezen onder de 12K. En dan koop je wat dure houders voor die paar keer dat je erboven komt.
En verder, misschien effe naar de specs kijken voor je wat roept over koppel enzo.... kan handig zijn 😊
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Caesar »

Niet om te spammen, wel om te helpen, maar in het aanbiedingen topic gaf ik aan dat bij Cutwel (een winkel in het VK) op dit moment aanbieding is; 3 voor de prijs van 2, o.a. voor BT30 toolholders. Ze zijn bij hun 32.47 GBp per stuk, dus als je er 3 neemt; dan betaal je iets meer dan 25 euro per stuk van een goede kwaliteit.

Ze versturen alleen naar de UK, maar ik werk daar dus ik ga sowieso een bestelling plaatsen in loop van volgende week; als je wilt kan ik e.e.a. voor je meebestellen. Wordt dan wel begin mei voordat je ze hebt als ik terug in NL ben.

Dit is het linkje van het product, ik heb zelf goede ervaringen met hun producten.

https://www.cutwel.co.uk/tool-holding/s ... andard-nut
Plaats reactie