HF Spindel met ATC

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Caesar »

Ballegooijen schreef: 30 mar 2020 23:05 Ja, maar die spindel die noemt mag ook maar 6000 rpm draaien.
Ja klopt, maar je kunt ze upgraden van 4 naar 5 lagers en daarnaast ook keramische lagers. Je hebt wel gelijk, veel hoger dan 12k zal het op deze manier niet worden.

Zo zuur, want ik weet hoe je je voelt; ik ehb zelf ontzettend lang gezocht naar een betaalbare BT30/ISO30 spindle die 15k+ doet. Ik heb zelf veel geluk gehad met vinden (eigenlijk jij zoals met je ISO20), maar duurt lang voordat je wat online vind. Probleem is, dit soort dingen zijn wat de gek ervoor geeft.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6323
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door Kjelt »

Caesar schreef: 30 mar 2020 22:56 Voordat ik mijn nieuwe portaal op het spoor kwam, heb ik altijd de intentie gehad een BT30/ISO 30 spindel te kopen en dan deze motor erop. Op dit moment gaan die spindels voor rond de 400 euro ex BTW op Ali (bijvoorbeeld: [url]https://nl.aliexpress.com/item/32397698428.html?
Sorrie maar de vertaling van die site is echt briljant :lol:
Belangrijke opmerking over de producten:
- 5 dragende stalen ballen
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door benkr »

Ja, die doet dus 6000 rpm max. De snellere zijn een beetje duurder.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door ruudderooy »

serum schreef: 30 mar 2020 21:53 Ruud, welk model is dat precies? En wat voor vfd heb je nodig voor het tappen?

Klinkt mij goed in de oren.. Heb al eerder gezocht naar een dergelijke oplossing, maar toen tevergeefs..
dat is precies het model in die link DEZE JGY-100
Als js ze om offerte vraagt via aliexpress of direct bij http://www.jian-ken.com/ krijg je een offerte van 3100 dollar 2550 voor spindel inclusief 1 iso30 toolhouder, 660 dollar voor VFD en 185dollar verzend kosten ongeveer 3100euro, dan komen daar de invoer kosten nog op.

skillalot zit er ook over te denken hij kreeg de zelfde offerte als ik..

en Kjelt hij kan ook op 380 kan je gewoon vragen bij offerte is alleen een andere vfd maar is even duur.

gr Ruud
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Dank je Ruud!
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door WillyH »

Caesar schreef: 30 mar 2020 22:56
Voordat ik mijn nieuwe portaal op het spoor kwam, heb ik altijd de intentie gehad een BT30/ISO 30 spindel te kopen en dan deze motor erop. Op dit moment gaan die spindels voor rond de 400 euro ex BTW op Ali (bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/32397698 ... web201603_).......ik geloof dat een van de zelfbouwers hier zo'n spindel heeft en super tevreden is.
Nou, 76 dB voor een spindel zonder aandrijving... zitten daar de lagers dan los in of zo?
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door skillalot »

benkr schreef: 31 mar 2020 00:25 Ja, die doet dus 6000 rpm max. De snellere zijn een beetje duurder.
Die 6000rpm riem aangedreven spindle moet ik nog ergens hebben liggen, nieuw in t krat. Ooit plannen voor gehad maar nooit gebruikt.
Als iemand daar interesse voor heeft, voor 500 euro mag ie weg.


Ik ga zelf denk ik inderdaad die JGY110 bestellen, 5.5kw met BT30 opname, zodra de rest van de machine wat verder gevorderd is.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door stekkestim »

Even een kleine zij vraag. Weet er hier iemand een leverencier die ISO30 krimhouders op voorraad heeft?
Ik ben in contact met een firma in Nederland maar dat is allemaal op bestelling en moet van Taiwan komen wat natuurlijk de prijs nog opdrijft door het transport. voor slechts 2-3 stuks.

Ik kan perfect SK30 gebruiken, maar aangezien mijn HSD spindel geen indexering heeft komt de houder dus nooit in dezelfde positie in de carrousel terecht waardoor deze door de meeneempockets stukgetrokken wordt.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Verspaningonline? Neuhj. Sk40.

Hoffman al geprobeerd? Of leveranciers in Duitsland? Hoffman, 302225 3um en geschikt voor 25000rpm.

Houd er rekening mee dat iso30 en sk30 een andere opname hebben voor je atc vorken. Die sleuven zitten op een andere hoogte.

Mzsgereedschap heeft hem ook op voorraad, Hoffman is iets interessanter qua prijs. En bij hoffman heb je een garant, goed spul.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door stekkestim »

SK kan ik idd bij Hoffmann krijgen, maar ISO houders helaas niet, heb ik al met hen besproken.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door skillalot »

Ceratizit / WNT?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Sk heeft niet perse nokjes hoor. Maar de sleuf voor de atc vork zit op een andere hoogte. Ik kan die bij mijn machine aanpassen per vork, maar geen idee of jouw besturing dat kent?
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door stekkestim »

Dat wist ik niet, ik dacht dat SK altijd nokken had. Moet ik dan eens even verder bekijken.
Nu dat ik krimphouders geprobeerd heb wil ik niet meer terug naar ER collets. (Behalve voor hout dan, daar is het overkill)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HF Spindel met ATC

Bericht door serum »

Wat vind je het voordeel van krimphouders tav ER houders? Runout?

Kijk maar; geen nokje te bekennen; Deze nokken zitten nl. op de spindel.

https://www.hoffmann-group.com/NL/nl/hn ... 0/p/302225
Plaats reactie