Portjes portaalfrees

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Grafjan »

benkr schreef: 29 jan 2020 22:40 Wij zijn al een aantal keren verhuisd, pas dan kom je er achter wat je allemaal verzameld in de loop van de tijd.
Ik / wij hebben altijd als stelregel aangehouden dat alles wat al 3 jaar niet meer aangeraakt is gewoon weg kan, dat ruimt best wel lekker op als beginpunt.
Ik heb mijn horizon voorlopig, sinds ik grote vakantie heb, op nu + 10 jaar gezet, denk dat ik daar na een hoop dingen niet veilig meer zal kunnen doen, is het anders dan kan ik de horizon altijd nog verschuiven.
Alles wat ik zeker weten binnen die 10 jaar niet ga realiseren gaat weg, ook dat ruimt flink op moet ik zeggen.
Ik bewaar niets meer voor anderen, dingen die ik niet meer ga gebruiken gaan weg, ook al is dat zonde, jammer dan.
Elk jaar ga ik mijn domein weer eens een keer rond en grijp ik dingen die er al te lang ongebruikt liggen, weg er mee dan.
Komende zomer gaat er in ieder geval een hoop houtwerk weg, toen wij hier pas woonden vond ik elk stuk afvalhout zonde om weg te gooien en haalde ik het zelfs uit de container van het bedrijf waar ik achter woon. Inmiddels ben ik er achter dat als ik wat nodig heb ik als eerste naar de zager van dat bedrijf ga en het benodigde gewoon op maat laat zagen uit afvalhout van hun, ik heb dus geen eigen voorraad nodig. Als het mooi moet zijn dan krijgt het ook meteen HPL toplagen en afgeplakte kanten in de gewenste kleur, dat is 10 minuten meer werk en ik kan het tegenwoordig voort zelf, kind aan huis, dus waarom niet.

Maar, ik heb nog steeds veel te veel spulletjes, dus er is nog een weg te gaan, ook voor mij.
Als je nog corian in de weg hebt staan wil ik het wel in het magazijn van de buurman onderbrengen.😉
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Ik heb nog wat klaar staan voor iemand, dat gaat mee naar de CNCzone Brabant dag. Maar als jij wat wil dan laat maar weten, ik heb nog wel wat meer, maar dat was nu een van die dingen die ik toch wilde laten staan, tenminste in een beperkte hoeveelheid.
Maar.... bij mijn voorbuurman staat in hun restmateriaalhoek nog best wel het een en ander, als ze daar de opruim zin krijgen (rustige tijd dus) dan zal dat wel naar mij toe verhuizen, dus ik weet niet wanneer maar de stroom is nog niet opgedroogd.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door hobbycnc23 »

Oooo das mooi Ben, houd me in de toekomst aanbevolen
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

Omdat de portaal natuurlijk een plekje nodig heeft is de schuur maar leeg geruimd en ben ik maar aan het knutselen gegaan.

Dit is voor de schakelkast op te hangen met een werkblad eronder
https://ibb.co/S0R5LVB

hier ben ik bezig een verlaagd plafond te maken om o.a reststukken en voorraad op te kunnen bergen
https://ibb.co/rQjP67C

en hier heb ik maar een simpele zaag geleiding gemaakt om de lange plafondplaten van 244x122 op maat te kunnen zagen
https://ibb.co/PYx0qjT
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 25 jan 2020 17:38
benkr schreef: 25 jan 2020 14:45 Ander onderwerp, zelfde topic.
Op de vorige CNCzone dagen heb ik ruimschoots zgn draadgoot uitgedeeld, zo veel zelfs dat ik zelf niets meer heb.
Nu heb ik voor Portjes machine plus eentje voor mezelf een meter of 3 nodig, wie kan me daar aan helpen?
Ik had niet zo heel veel meegenomen maar heb nog twee strips van twee meter over.
Dus vier meter totaal. Is dat genoeg?

Ik heb vandaag een volle doos gescoord dus ik kan voorlopig weer vooruit.
Heren dank voor het aanbod maar het hoeft dus niet meer.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

Ik heb net het eerste plaatje maar gezaagd en op z'n plaats gelegd.
nu sta ik mooi droog in de schuur.
https://ibb.co/rxSFxGB
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Portje schreef: 23 feb 2020 14:27 Ik heb net het eerste plaatje maar gezaagd en op z'n plaats gelegd.
nu sta ik mooi droog in de schuur.
Ik zie even niet waar dit in je portaalfrees terug gaat komen? Misschien iets gemist of is het een luxe opbergplank ?
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

de portaal komt daar onder, dus het heeft er wel mee te maken, grin
en het is idd een luxe opbergplank

én we zitten onder het kopje Frees machine`s en de rest
dus het mág wel
Laatst gewijzigd door Portje op 23 feb 2020 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Meelopende afzuiging ?
Ga zelf ook via de bovenkant enkele leidingen laten lopen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 23 feb 2020 17:13 Meelopende afzuiging ?
Ga zelf ook via de bovenkant enkele leidingen laten lopen.
Geen afzuiging nodig als je machine op z'n kop hangt. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

ja, de afzuigingspijpen laat ik daar boven lopen, mooi uit het zicht
en evt de compressor leidingen als ik dat ga gebruiken.
wel zo dat ik er nog bij kan.
stofzuiger en compressor zet ik er misschien wel op, wel iets doen aan de herrie
zo raakt de werkvloer niet zo vol

én benkr maakt voor mij een prachtige machine.
dan moet ik er natuurlijk wel voor zorgen dat het in een mooi schuurtje komt te staan.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 23 feb 2020 17:22 Geen afzuiging nodig als je machine op z'n kop hangt. :lol:
:lol:
Portje schreef: 23 feb 2020 17:24 ja, de afzuigingspijpen laat ik daar boven lopen, mooi uit het zicht
en evt de compressor leidingen als ik dat ga gebruiken.
Ja nog een tip maar daar zulje zelf ook al wel aan gedacht hebben, je kunt er ook nog ledpanelen op monteren aan de onderkant, dan heb je een mooie egale verlichting van de freesmachine van bovenaf.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

idd

volgens mij had benkr daar een tijdje terug over dat jij die wel eens zou kunnen hebben, klopt dat ?
ik heb in de overkapping die uit 4560 profielen bestaat ledstrips in de groeven geplakt
ik liep te denken aan doorzichtige witte kunststof platen die ik heb staan en dan verlichting er boven.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Kant en klare ledpanelen heb ik niet.
Ik heb wel nog een aantal leddrivers maar die zijn niet netgescheiden en moeten ingebouwd worden. Dan heb je ook nog ledpaneeltjes nodig.
Makkelijkste is om kant en klare panelen of led tl behuizingen te nemen maar dan niet met die led tl buizen er in maar ledpaneeltjes die geven veel meer licht.
Plaats reactie