Stepcraft 2D/840 gekocht

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door serum »

En dan staan je wachtwoorden ook nog een gesynched met je icloud. en dan synched het ook nog eens over alle devices die ermee overweg kunnen. iPad, iPhone, Mac.. Knettergek zijn jullie met dat apple! :mrgreen: :mrgreen:

Interessant feitje Hugo; als je er geen gewoonte van maakt om je pc of mac of wat dan ook te locken/uit te loggen;

Als iemand op je pc/mac op een website zit waar jij een wachtwoord op auto-invullen hebt staan (chome, firefox etc etc) kan je zonder moeite dat wachtwoord weergeven; rechtermuisknop> inspecteren/bron weergeven, als je dan bij het ww type="password" verandert in type="text", zie je keurig je ingevulde wachtwoord staan.

De bolletjes zijn dus schijnveiligheid. Zonder wachtwoord kan je zo het wachtwoord van de website achterhalen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ach ja, wachtwoorden, als de discussie daar over begint.... Maar sommige zaken moet je gewoon niet in je computer stoppen, en je moet ook niet alles automatisch willen doen.
Ondertussen is de boel zo complex dat 90% van de gebruikers echt niet weet hoe ze iets veilig moeten doen of ze denken dat het wel veilig is. Ik probeer de boel een beetje te scheiden, en niet te veel laten 'onthouden', inloggen in CNCzone is natuurlijk volslagen ongevaarlijk, als iemand anders de behoefte voelt om mijn content te gaan aanpassen: hij gaat z'n gang maar.
Maar ik vind het een beetje onzin om m'n bankzaken op m'n telefoon te doen, ook al vinden mensen dat 'best handig'
En ik ga ook geen energie contracten aan als ze niet eens een offerte kunnen mailen maar alles telefonisch willen afhandelen op een moment dat ik even geen overzicht heb.
Geldof schreef: 26 mei 2020 21:03 Nou heren? ik verwachte een lading met opmerkingen over "dit is niet goed en dat moet anders.."
Over de constructie van de Z-as is al meer dan genoeg gesproken, en jij zit in het kamp van Andre, dus ga ik er niets over zeggen. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 27 mei 2020 08:17 Over de constructie van de Z-as is al meer dan genoeg gesproken, en jij zit in het kamp van Andre, dus ga ik er niets over zeggen. :lol:
Welnee, ik hou niet eens van kamperen 😉
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

En ik weet niet waar je het over hebt ? zijn er betere of andere manieren dan.?

Zie wel eens een motor er achter met een snaar maar dat is alleen maar extra kans op speling lijkt me, direct is toch beter of is dat andere sterker.

Waar staat die discussie?
Click buy play
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door hugo stoutjesdijk »

O, er zijn gewoon verschillende mogelijkheden, en smaken verschillen. En het gaat specifiek over de geleidingen.
2103921040
21037
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

Vandaag weer eens bezig geweest met de Stepcraft.
Brug opnieuw opgebouwd met een aantal nieuwe onderdelen (gratis van Stepcraft) maar het blijft ellende.!
Nu ben ik het helemaal zat en heb ik profiel bestel 120x40mm en gesproken met JVE Eindhoven voor de Linear rails. (hij lag 5 weken in het ziekenhuis dus had nog niet gereageerd op mijn vorige mail.)
Nu weer thuis en hij gaat me een prijs doorgeven van de rails en wagens die ik wil hebben.
Als ik dit binnen heb dan ga ik de gehele brug vernieuwen zoals mijn laatste ontwerp.
Moet wel een paar platen aluminium frezen maar daar wil André me vast wel mee helpen. :mrgreen:

Hoop dan met een paar weken een werkende freesmachine te hebben die wel kan graveren en materiaal kan frezen dikker dan 10mm. (stepcraft kan dat niet)

Volgende bottleneck zou dan de stappenmotoren en aansturing zijn maar dat is ook wel op te lossen. :lol:
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

Wie heeft er een goed adres voor het anodiseren van aluminium ? in mij ontwerp heb ik de brug oranje getekend en ik vind het mooi en wil het zo houden.
Maar zie op internet 10000 bedrijven met allemaal andere verhalen.

Goed bedrijf, snel, Oranje leverbaar, normale prijzen.

Alvast bedankt voor jullie input.
Click buy play
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Kjelt »

Als ik het me goed herinner heb ik toen het hele OSPF pakket hier laten doen: https://www.atmoirschot.nl/oppervlakte-behandelingen
Gebeld, in doos afgeleverd en twee weken later weer ophalen. Was iets van 90 euro ofzo kwijt als ik het me goed herinner.
Het gaat gewoon mee in de flow. Dit was zonder kleur dus met kleur zal het duurder zijn ?
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

Kjelt schreef: 09 jun 2020 18:02 Als ik het me goed herinner heb ik toen het hele OSPF pakket hier laten doen: https://www.atmoirschot.nl/oppervlakte-behandelingen
Gebeld, in doos afgeleverd en twee weken later weer ophalen. Was iets van 90 euro ofzo kwijt als ik het me goed herinner.
Het gaat gewoon mee in de flow. Dit was zonder kleur dus met kleur zal het duurder zijn ?
Bedankt, ik ga ze even mailen.
Click buy play
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door serum »

Hegin in Heerde, goede ervaringen mee
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

Vandaag de Stepcraft uit elkaar gehaald en alle bedrading uit het frame gehaald. (dit komt in een kabel rups naast de machine)
Profiel is besteld en wacht op de bestelgegevens voor de Lineair rails.
Nu bezig om de Aluminium parts exact te tekenen voor de montage van de nieuwe brug.
Begin met de platen om de brug te monteren op de stock Y-as beugels, als dit naar mijn zin is dan ga ik verder met de aansturing daarvan tot dit 100% recht is en naar mijn zin.
Ook heb ik stel voetjes getekend om de basis 100% te kunnen afstellen, nu zijn het geplakte rubber voetjes die los laten en niet af te stellen zijn.

Ben nog aan het kijken hoe ik de Z-as plaat ga maken, of frezen uit een stuk aluminium of met bouten de platen te bevestigen voor de montage aan de lineair rail en de stepper motor. (denk met bouten)

Als ik alles getekend heb en het werkt dan zal ik de bestanden delen voor andere mensen die de Stepcraft willen aanpassen.
Maar dit zal nog wel even duren omdat ik na 3 maanden thuis zitten maandag weer aan het werk ga. :P

Afbeelding

Afbeelding
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

Profiel is binnen 8) eindelijk iets wat snel ging.. niet het profiel wat ik besteld had maar volgens mij nog sterker?
Ik had BSB 40x120 besteld en kreeg ISB 40x120
Nu de zijplaten aanpassen naar dit profiel en dan frezen., daarna wachten op de lineair rails en zo verder opbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Click buy play
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Geldof »

Lineair rails is ook besteld dus nu moet ik nog aluminium toolingplate hebben.

Iemand een adresje hiervoor? ik kan geen webshop vinden of iets anders met prijzen, alleen op aanvraag en inloggen site's.

Ik zoek 1,5 meter lang 10mm dik en 120mm breed
Click buy play
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Stepcraft 2D/840 gekocht

Bericht door Ballegooijen »

Moet het per se toolingplate zijn?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie