Moduul frees M6 gezocht

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 316
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: Moduul frees M6 gezocht

Bericht door Rocnc »

20312

Ik kan het bijna niet geloven. Blauw is van CamBam, wit is van mijn gereken via Excel. Mijn voetcirkel ligt wat lager dan die van CamBam. Maar de diameter van de voetcirkel is gewoon een keuze. Het heeft niets met rekenen te maken. De lijnen liggen gewoon strak over elkaar heen.

Ik ga dit later nog eens opnieuw bekijken. Misschien maak ik een beschamende fout ergens met dat vergelijken. Maar ik weet nog niet waar.
Bedankt voor het posten van die CamBam bestanden!

Dit is het tandwiel met 13 tanden. Modul 6 en 20°.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 316
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: Moduul frees M6 gezocht

Bericht door Rocnc »

JanSr, heb je mijn DXF bestand inmiddels wel ontvangen?
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
JanSr
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 jul 2013 10:02
Locatie: Soest

Re: Moduul frees M6 gezocht

Bericht door JanSr »

Rocnc schreef: 04 apr 2020 17:24 JanSr, heb je mijn DXF bestand inmiddels wel ontvangen?
Ja, top!
JanSr
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 jul 2013 10:02
Locatie: Soest

Re: Moduul frees M6 gezocht

Bericht door JanSr »

Daar hoef je je niet zo over te verbazen. Ik maakte die tandwielen op mijn freesbank met 3 rechte lijntjes per tand en dat werkte al prima:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 316
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: Moduul frees M6 gezocht

Bericht door Rocnc »

Indrukwekkend! Een hoop werk, maar geweldig als het lukt.

Ondertussen heb ik mijn eigen parametrische tandwiel ontwerper. Aantal tanden, drukhoek, modul, freesdiameter ingeven en presto even later heb ik een G-code programma klaar :-)
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Plaats reactie