Maho 500C

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Maho 500C

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Er zit niet voor niet een %Feed knop op de machine, dan kun je het zelf gewoon helemaal op de aller langzaamste snelheid uit proberen.
En dat kun je bovendien in de lucht doen, op het moment dat de taster gaat meten kun je ook met je vinger een tikje tegen de taster geven. Als je vervolgens de toerentallen in je programma ook op S0 zet (misschien een M3 erbij) loop je ook niet het risico dat de spil gaat draaien als de taster er nog in zit.

Is de taster het probleem of heb je nog nooit een programma afgelopen en een nulpunt vastgelegd?
Dan zou ik het eerst maar eens zonder taster gaan experimenteren.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Industriemeister20
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2020 19:41

Re: Maho 500C

Bericht door Industriemeister20 »

Inderdaad we hebben nog nooit iets op de Maschine gefreest.

We hebben een aantal Dingen die we graag zelf zouden kunnen frezen, dus helaas niet de ervaring
Industriemeister20
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2020 19:41

Re: Maho 500C

Bericht door Industriemeister20 »

Geachte,

Ik heb de handboeken, het probleem is echter dat daarin bij het vastleggen 0 Punkt Met Taster Ik niet geheel begrijp hoe Ik het Punkt vast leg.

Mijn vraag :

Kan Ik de Maschine op het Punkt zetten en bijvoorbeeld dan op G54 het Punkt Met een bepaalde Kombinatie van knoppen opslaan, of moet Ik het berekenen?
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Maho 500C

Bericht door Stephan »

Ik heb alle 4 de originele cursus boeken van de 432 digitaal voor je. Deze boeken zaten bij onze oude machine welke van een opleiding instelling was geweest. ongeveer 50 MB geef je mail adres maar :mrgreen:
Plaats reactie