vraagje ivm retrofitten oudere portaalfrees

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
orbitron
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2020 12:45
Locatie: Kortrijk / Gent
Contacteer:

vraagje ivm retrofitten oudere portaalfrees

Bericht door orbitron »

Hallo,
ik overweeg om een nog steeds werkende portaalfrees over te nemen van iemand die op pensioen gaat. Het betreft een geïmporteerde Chinees van 15 jaar geleden, 2x3m, en de persoon in kwestie heeft er alleen maar dibond en forex en steeds met een 3mm freesje mee gefreesd. Echt zwaar mishandeld werd de machine nooit. Onlangs heeft hij de defecte drivers laten vervangen en werden de lineaire geleidingen van de z-as ook vervangen. Een ander nadeel is dat de pc en software ook van 15jr geleden is = vectric cut2D 2005, maar nog steeds werkend weliswaar.
Zelf woon ik rond het Gentse maar de cnc zal in Kortrijk staan in België. Mijn vraag was of er iemand in de buurt hiervan in België iemand, een bedrijf of een onafhankelijke persoon weet die mijn machine eventueel zou kunnen retrofitten in de nabije toekomst?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gonzo
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: vraagje ivm retrofitten oudere portaalfrees

Bericht door Portje »

De software, Vectric Cut2D 2005, is op zich niks mis mee.
Die kun je e.v.t upgraden bij Vectric, dat is goedkoper dan nieuw kopen, mits je een geldige licentie hebt natuurlijk.
Volgens mij kun je dan ook tegen een gereduceerde prijs overstappen op Vectric Aspire.
En met de gratis Autodesk Fusion 360 is het ook prima werken.
Voor die software hoef je het dus niet te laten.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
orbitron
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2020 12:45
Locatie: Kortrijk / Gent
Contacteer:

Re: vraagje ivm retrofitten oudere portaalfrees

Bericht door orbitron »

Portje schreef: 11 aug 2020 09:23 De software, Vectric Cut2D 2005, is op zich niks mis mee.
Die kun je e.v.t upgraden bij Vectric, dat is goedkoper dan nieuw kopen, mits je een geldige licentie hebt natuurlijk.
Volgens mij kun je dan ook tegen een gereduceerde prijs overstappen op Vectric Aspire.
En met de gratis Autodesk Fusion 360 is het ook prima werken.
Voor die software hoef je het dus niet te laten.
...tnx...was ook een beetje mijn denkpiste...
Plaats reactie