Recente ervaring met transport/import vanuit China?

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wdbruin
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jun 2020 09:20
Locatie: Hoevelaken

Recente ervaring met transport/import vanuit China?

Bericht door wdbruin »

Dag,

Over enkele weken zal mijn bestelde CNC-portaalfrees (zie https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t= ... 28#p219901) gereed zijn voor verzending vanuit China.

Wat ik nog niet definitief geregeld heb is het transport en de import van de machine.
Inmiddels wel verschillende partijen benaderd en prijsopgaves ontvangen en er blijkt best wel prijsverschil tussen te zitten.

Omdat dit voor mij de eerste keer is ben ik benieuwd of er anderen zijn die recent zoiets geregeld hebben om te horen:
- met welke partij(en) heb je het geregeld?
- zelf opgehaald in de haven of op eindlocatie laten bezorgen?
- wat waren de kosten?
- specifieke dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Wim
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Recente ervaring met transport/import vanuit China?

Bericht door diode »

Niet zozeer CNC machine gerelateerd maar de afgelopen jaren wel met enige regelmaat zendingen uit Azië laten komen. De antwoord op je vragen:
- Zelf goede ervaringen met onder andere Rotra
- Altijd bij ons op locatie laten bezorgen
- Dat hangt helemaal van het volume en dergelijke af
- Zorg dat de zending is gedekt onder een transport verzekering! Ik heb een doorlopende transport verzekering, maar dat is voor één zending niet echt interessant. Vraag de transporteur daarom ook om de verzekering van de zending aan te bieden. En dan niet onder CMR condities maar verzekerd voor het volle bedrag! Onder CMR condities (eigenlijk de standaard, ook als je geen verzekering afsluit) krijg je een bedrag per kg uitgekeerd, ik meen dat dit iets van €10/kg is.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Recente ervaring met transport/import vanuit China?

Bericht door John Sellis »

wdbruin schreef: 05 sep 2020 11:03 Dag,

Over enkele weken zal mijn bestelde CNC-portaalfrees (zie https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t= ... 28#p219901) gereed zijn voor verzending vanuit China.

Wat ik nog niet definitief geregeld heb is het transport en de import van de machine.
Inmiddels wel verschillende partijen benaderd en prijsopgaves ontvangen en er blijkt best wel prijsverschil tussen te zitten.

Omdat dit voor mij de eerste keer is ben ik benieuwd of er anderen zijn die recent zoiets geregeld hebben om te horen:
- met welke partij(en) heb je het geregeld?
- zelf opgehaald in de haven of op eindlocatie laten bezorgen?
- wat waren de kosten?
- specifieke dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Wim

https://hemetex.nl/
wdbruin
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jun 2020 09:20
Locatie: Hoevelaken

Re: Recente ervaring met transport/import vanuit China?

Bericht door wdbruin »

Dank voor jullie reactie, ga ik mee aan de slag!
Plaats reactie