Wabeco F1200

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Wabeco F1200

Bericht door Blazer »

Ik zou een Wabeco F1200 tweedehands willen aankopen , het zou mijn eerste freestafel zijn , daarom had ik graag van jullie geweten of Wabeco een goede kwaliteit is en of het een goede keuze is , Ik zou voorbeeld ook een HBM 25 kunnen aanschaffen .

Zijn er mensen die een Wabeco hebben en mij goede raad willen geven .
Ik ben eigenlijk niet van plan om ze cnc om te bouwen

Groeten
Marc
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Wabeco F1200

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als die Wabeco een beetje netjes is zou ik denk ik voor de Wabeco gaan.
Maar gewoon blind beoordelen is lastig.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Wabeco F1200

Bericht door xander janssen »

Zelf heb ik geen van beide in bezit, maar in zoektocht wel allebei eens live bekeken en vast gehad op een beurs. Wabeco gaf veel betere indruk. Veel minder backlash, geen voelbare speling, strakker afgewerkt. Zwaluwstaart geleidingen leken geslepen bij de Wabeco en bij de HBM ruw gefreesd. Zelfde bij vlakken die er niet toe doen zoals bodem en zijkanten van t-gleuven.
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: Wabeco F1200

Bericht door Blazer »

Bedankt voor jullie reactie , of de Wabeco in werkelijkheid er netjes uitziet kan ik ook nog niet beoordelen .
Ik moet hem zelf nog gaan bekijken , de machine zou al wel van 2002 zijn , hangt ervan af wat er mee gedaan is uiteraard .
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Wabeco F1200

Bericht door benkr »

Blazer schreef: 11 okt 2020 00:02 Ik zou een Wabeco F1200 tweedehands willen aankopen , het zou mijn eerste freestafel zijn , daarom had ik graag van jullie geweten of Wabeco een goede kwaliteit is en of het een goede keuze is , Ik zou voorbeeld ook een HBM 25 kunnen aanschaffen .

Zijn er mensen die een Wabeco hebben en mij goede raad willen geven .
Ik ben eigenlijk niet van plan om ze cnc om te bouwen

Groeten
Marc
Ik kan je deze aanbevelen:

https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=20&t=18656&p=219292

Deze machine is bijna omgebouwd, mechanisch zeker en elektrisch ook heel ver, je moet alleen wel van LinuxCNC houden.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5399
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wabeco F1200

Bericht door serum »

Wabeco staat voor hogere kwaliteit, HBM voor chinese import. Als de wabeco in nette staat is zou ik een 2e hands wabeco verkiezen boven een bf25.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Wabeco F1200

Bericht door benkr »

Ja, da's nu weer jammer, omdat het ding ik het te koop topic stond verdwijnt topic het na een tijdje automatisch, daar kan ik ook niets aan doen.
Maar het gaat om een BF25L die eigenlijk helemaal naar CNC omgebouwd is en die de eigenaar om persoonlijke redenen weg wil doen.
Neem contact met hem op om meer informatie te krijgen, de eigenaar is een medeforumlid die hier bekend is onder de naam "hainjedaf".

Ik heb eventueel nog een 2,2 kW BLDC motor liggen die ooit bedoeld was voor deze machine als spindelaandrijving, ik schat in dat de adapterplaat en zo er al zijn.
johand
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2008 20:55
Contacteer:

Re: Wabeco F1200

Bericht door johand »

Hallo Marc, heb je al een op het oog? , ik heb zelf een wabeco f1200 in 2005 gekocht , destijds met usbcnc omgebouwd , damencnc spul , sanyo denki's...... laatst even de teknomotor van de router er op gezet en toen had ik even de tafel geklokt , na 15 jaar cnc gebruik zat het hele bereik binnen 0.01 op de klok.

Enige nadeel bij deze machine is dat het bereik klein is , maar hangt er vanaf wat je er mee wil gaan doen natuurlijk.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Wabeco F1200

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Heren, voor jullie te enthousiast worden......"niet cnc"
Blazer schreef: 11 okt 2020 00:02 Ik ben eigenlijk niet van plan om ze cnc om te bouwen

Groeten
Marc
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: Wabeco F1200

Bericht door Blazer »

Inderdaad zou ik ze niet cnc gestuurd maken .

vind je nog steeds onderdelen voor zulke oudere machines ?

Wat zou een fijne prijs zijn voor een Wabeco F1200 ? iemand een idee ?

Als je ziet dat je al voor 1200€ een BF25 koopt
Plaats reactie