Biesse rover 13

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Michel007
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2020 16:11

Biesse rover 13

Bericht door Michel007 »

Machine wil niet opstarten en krijg alleen blauw scherm.
Ik heb geen discettes om de software opnieuw op te zetten.
Heeft er misschien iemand nog de instalatie discettes liggen of de bestanden naar mij toe wil mailen?
Het gaat over de NC400plus.
bvd

michel@interieurbouwveghel.nl
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Biesse rover 13

Bericht door Ballegooijen »

Ook goedemiddag ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Biesse rover 13

Bericht door keesfrees »

Machine werkte goed ? En bij de volgende opstart niet meer ?
Geen ondersteuning van leverancier . . ?
Michel007
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2020 16:11

Re: Biesse rover 13

Bericht door Michel007 »

-
Laatst gewijzigd door Michel007 op 31 okt 2020 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel007
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2020 16:11

Re: Biesse rover 13

Bericht door Michel007 »

keesfrees schreef: 31 okt 2020 12:57 Machine werkte goed ? En bij de volgende opstart niet meer ?
Geen ondersteuning van leverancier . . ?
Werkte goed maar bij volgende opstart niet meer
de groot zegt dat het waarschijnlijk opgestuurd moet worden naar italie

ik denk dat ze gewoon software op kunnen sturen per mail of op discette
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Biesse rover 13

Bericht door keesfrees »

Er zijn hier op dit forum wel meer rover gebruikers, maar het type zal wel weer net anders zijn natuurlijk . . :/
Zouden er ruil besturing beschikbaar zijn ? Heb je een configuratie bestand, anders heb je er zws nog niets aan.

Heeft de besturing een harde schijf, of start die altijd op van floppy ? Is de voeding universeel, is het een "normaal" moederbord ?
Alle stekkertjes eens een paar keer uit in doen.
Verouderde elco's kan het ook zeker zijn, alhoewel deze machine gemaakt zal zijn in de tijd voor de stortvloed van slechte elco's.
Maw het kan van alles zijn.

Precies om deze reden heb ik mijn koop machine omgebouwd naar een andere besturing, voor een fractie vd prijs en de onderdelen eenvoudig te verkrijgen in geval van panne.
Maar da's effe een klusje, ik deed dat zo dat de oude besturing ook nog te gebruiken is. En die kreeg inderdaad kuren later, ik kon een donor machine kopen, maar die had andere firmware nodig, die vond ik op een USA forum, heel vriendelijke behulpzame vent, een gelukje. Een schril contrast met de #*$&* waar ik 'm van kocht ooit.
Ik ben toentertijd ook bij de G. geweest, maar daar waren toen wel zo veel slechte verhalen over dat ik dat niet aan durfde. Maar zo mogelijk trof ik het nog slechter. Nu heb ik echt alles in eigen hand, da's echt heel fijn.

Ik ben in de loop der jaren regelmatig te hulp geroepen bij oudere machines omdat men denkt dat ik daar handig mee ben :-) Dat is tot op zeker hoogte ook wel zo, maar als ik zo'n machine nog nooit gezien heb dan is dat heel lastig.

Heel verhaal, heb je nu weinig aan. Ik hoop op meer reacties.
Michel007
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2020 16:11

Re: Biesse rover 13

Bericht door Michel007 »

keesfrees schreef: 31 okt 2020 14:47 Er zijn hier op dit forum wel meer rover gebruikers, maar het type zal wel weer net anders zijn natuurlijk . . :/
Zouden er ruil besturing beschikbaar zijn ? Heb je een configuratie bestand, anders heb je er zws nog niets aan.

Heeft de besturing een harde schijf, of start die altijd op van floppy ? Is de voeding universeel, is het een "normaal" moederbord ?
Alle stekkertjes eens een paar keer uit in doen.
Verouderde elco's kan het ook zeker zijn, alhoewel deze machine gemaakt zal zijn in de tijd voor de stortvloed van slechte elco's.
Maw het kan van alles zijn.

Precies om deze reden heb ik mijn koop machine omgebouwd naar een andere besturing, voor een fractie vd prijs en de onderdelen eenvoudig te verkrijgen in geval van panne.
Maar da's effe een klusje, ik deed dat zo dat de oude besturing ook nog te gebruiken is. En die kreeg inderdaad kuren later, ik kon een donor machine kopen, maar die had andere firmware nodig, die vond ik op een USA forum, heel vriendelijke behulpzame vent, een gelukje. Een schril contrast met de #*$&* waar ik 'm van kocht ooit.
Ik ben toentertijd ook bij de G. geweest, maar daar waren toen wel zo veel slechte verhalen over dat ik dat niet aan durfde. Maar zo mogelijk trof ik het nog slechter. Nu heb ik echt alles in eigen hand, da's echt heel fijn.

Ik ben in de loop der jaren regelmatig te hulp geroepen bij oudere machines omdat men denkt dat ik daar handig mee ben :-) Dat is tot op zeker hoogte ook wel zo, maar als ik zo'n machine nog nooit gezien heb dan is dat heel lastig.

Heel verhaal, heb je nu weinig aan. Ik hoop op meer reacties.
Hallo Kees
heb inmiddels diskettes kunnen bemachtigen van autoload. Deze staan op 2 dikettes.
Als ik het wil installeren dan vraagt hij niet om de 2de diskette.
Bestanden zijn te groot voor op 1 diskette.
Comp heeft een harde schijf en start niet op met diskette

Hoop dat u mij kan helpen.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Biesse rover 13

Bericht door keesfrees »

Helaas, ik weet van deze machine niets.
Er zijn op dit forum wel meer berichten over biesse dus ik hoopt eop reactie's van anderen, maar die moeten maar toevallig op de lijn komen, dan wel er zijn best veel incidentele voorbijgangers die alleen vragen stellen bij problemen, wel halen maar niet brengen . . .

Zou de harde schijf stuk zijn ? aan een PC hangen, en dan maar hopen dat het niet een bijzonder bestand systeem is, op een linux coputer maak je de meest kans, niet formateren !
Je kunt ook wel voelen of horen of de schijf draait.
Is het een PC moederbord, zo ja is de voeding goed ?
O ! ik val in herhaling zie ik nu.
Plaats reactie