Nieuw project

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5412
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Nieuw project

Bericht door serum »

Ik heb de P en de S, de 'grove' aan de ingang van de droger en de fijne aan de uitgang. Dus 1 en 0,01mu

Het is DN20
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

serum schreef: 05 mar 2021 21:39 Ik heb de P en de S, de 'grove' aan de ingang van de droger en de fijne aan de uitgang. Dus 1 en 0,01mu

Het is DN20
Oh, dat is mooi! 5mu is de eis dacht ik voor de MSD. Zal de boel gaan bestellen bij tante Alie en ome Herman en wacht je pb af.
Fijne avond en dank voor het advies!
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project

Bericht door Kjelt »

Tenzij je een olievrije compressor hebt zal dat residu uit de tank best wat vervuiling hebben, dus opvangen in aparte container en tzt bij het chemisch afval inleveren ;-)
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Kjelt schreef: 05 mar 2021 22:26 Tenzij je een olievrije compressor hebt zal dat residu uit de tank best wat vervuiling hebben, dus opvangen in aparte container en tzt bij het chemisch afval inleveren ;-)
Dat spreekt voor zich natuurlijk
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project

Bericht door Kjelt »

Snap ik alleen stond ik wel te kijken hoe enorm vuil dat water was ;-)
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Zeker bij een wat oudere compressor met slechtere zuiger afdichtingen is dat erg. Vette sludge loopt er dan uit. Heb hier een Dari staan van 40 jaar oud en die is echt op.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Nieuw project

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 05 mar 2021 22:26 Tenzij je een olievrije compressor hebt zal dat residu uit de tank best wat vervuiling hebben, dus opvangen in aparte container en tzt bij het chemisch afval inleveren ;-)
Als je die slang in een oud olie vaatje stopt (wel vastzetten anders blaast ie er uit) is het geluid al behoorlijk gedempt, en het moet toch naar het kca.

Ik doe dat aftappen 1x in de week, 1/2 uur blijft de compressor lopen, wordt de olie goed heet en is het opgenomen vocht uit de olie weer weg.
Maar ik heb een hydrovane (schottencompressor) en die loopt bij mij eigenlijk te weinig.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6324
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project

Bericht door Kjelt »

Mocht deze (2kW/100l Airpress) vervangen gaan worden dan zou ik toch naar een low noise compressor gaan.
Die hebben geen olie nodig, zijn tegenwoordig goed betaalbaar en het netto luchtrendement doet niet veel onder.
Een van deze bv

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor
benkr
Donateur
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw project

Bericht door benkr »

Ik heb deze staan:

https://www.toolmania.nl/nl/100-liter-p ... 76340.html

Niet dat ik hem gebruik op dit moment, maar is wel beduidend goedkoper. Door de slechte kwaliteit van de netspanning bij mij krijg ik hem niet goed aan de gang. Moet daar nog steeds een keer een middag aan spenderen maar andere dingen zijn kennelijk belangrijker.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

benkr schreef: 06 mar 2021 10:34 Ik heb deze staan:

https://www.toolmania.nl/nl/100-liter-p ... 76340.html

Niet dat ik hem gebruik op dit moment, maar is wel beduidend goedkoper. Door de slechte kwaliteit van de netspanning bij mij krijg ik hem niet goed aan de gang. Moet daar nog steeds een keer een middag aan spenderen maar andere dingen zijn kennelijk belangrijker.
Hallo Ben, Dat zijn ook mooi stille compressoren en olievrij, scheelt weer een filter. Wat ik niet kan vinden is de inschakelduur van deze compressoren. Deze levert 180lpm netto en ik verwacht rond de 70 lpm bij 7 bar nodig te hebben. Dan is de inschakelduur iets onder de 50%
Kan dit principe compressoren dat aan en hoelang gaan ze in het algemeen mee (bij normaal gebruik).
JanSr
Berichten: 583
Lid geworden op: 19 jul 2013 10:02
Locatie: Soest

Re: Nieuw project

Bericht door JanSr »

Een kennis van mij werkt er al een paar jaar professioneel mee. Nooit problemen.
Bovendien kosten de losse compressoren geen drol. (Toolmania). Ik heb er ook een paar.
benkr
Donateur
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw project

Bericht door benkr »

Ze hebben ook nog zwaardere modellen, de volgende is geloof ik 100 Euro duurder en dan 4 compressoren er op.
Plaats reactie