Nieuw project

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Nieuw project

Bericht door RoBie »

Vandaag een Isel Flatcom 20 vh gekocht.
Machine heeft een HSD ES325 spindel.
Met vacuumpomp en bed.
Uitdaging is de software die na een update niet meer werkt........
https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... =mympBuyer
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 432
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw project

Bericht door P1-Engineering »

Ha gaaf, ik was dus net te laat. Verkoper nog een berichtje gestuurd maar geen reactie gehad.

Wat zijn de plannen?.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

De plannen zijn om eerst te proberen de oudere versie software er weer op te zetten omdat het probleem ontstaan is bij een software update.
Als dat niet werkt dan mogelijk software vervangen mits de hardware dat aankan. Als dat ook niet werkt of mogelijk is dan zal ik gaan onderzoeken of ik de besturing kan vervangen. door bijvoorbeeld Eding.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw project

Bericht door benkr »

Ik zou eerst eens contact opnemen met de service van Isel, ik schat in dat die je zo in de juiste richting sturen.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

benkr schreef: 01 feb 2021 10:21 Ik zou eerst eens contact opnemen met de service van Isel, ik schat in dat die je zo in de juiste richting sturen.
Ben, dat is een goed idee. Stom dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht. Ik heb de machine nog niet thuis staan, ik moet nog transport regelen want hij past niet in mijn Peugeotje Partner.
Contact opnemen met Isel in Duitsland of met Elmekanic in Markelo?
Machine wordt voor mij soort Therapie Project. Begin november mijn pa verloren aan Corona en 2 weken geleden mijn schoonpa aan slokdarmkanker.
Met mijn ouwe heer vroeger ook draaibank, freesbanken, grafeermachine, etc. gekocht en geheel weer in orde gemaakt. Daar heeft hij vele jaren hele mooie dingen op gemaakt. Ik heb ook nog de KM3 van Brink Techniek en die is bijna klaar. Die heb ik nog samen met mijn pa opgehaald. Was ons laatste ritje samen.
Dank voor het meedenken, stel ik zeer op prijs!
Rob
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuw project

Bericht door benkr »

Ik zou als eerste beginnen bij Isel Duitsland, vraag meteen naar de TD, als je bij een verkoper terecht komt dan krijg je niet de informatie die je wil, die verkoper wil verkopen, geen machine nog langer in stand houden. Als je de juiste techneut te pakken krijgt ben ik er van overtuigd dat je antwoorden krijgt waar je iets mee kunt. Voorwaarde is wel dat je een redelijk woordje Duits spreekt, ik weet niet of dat het geval is.

Overigens sterkte, ik weet wat je voelt, nu een kleine 3 jaar geleden in een periode van 7 maanden zowel ouders als schoonouders verloren, zelfs schoonmoeder en vader in 2 dagen tijd, dat hakt er behoorlijk in.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Dank weer Ben.
Duits is geen probleem. En dat verkoper-techneut verhaal ben ik zeer goed bekend mee. Jarenlang verkoper geweest en nu al bijna 20 jaar zelfstandig techneut die ook nog eens verkoopt :lol: Blijft altijd een lastige combinatie maar eerlijkheid helpt mij er makkelijk doorheen.
Ik zou eigenlijk vandaag de machine gaan bekijken (heb hem nog niet eens in het echt gezien) maar de gladheid gooide roet in het eten.
Wel aantal foto's van de verkoper gehad en daar klikte het telefonisch meteen goed mee. Heb de machine mogen kopen voor een bedrag waarvan ik denk dat ik mij er geen buil aan kan vallen.

En wat persoonlijk leed betreft; jij ook sterkte want ze zeggen wel dat tijd alle wonden heelt maar het blijft een litteken.
Fijne dag.
Rob
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

22535
Zit een knappe spindel op die redelijk recent nog is gereviseerd. Draait nu op luchtkoeling en heeft alleen maar lichte kunststoffen bewerkt. Kan ook op waterkoeling.
22534
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project

Bericht door Kjelt »

Mooie kast met mooie apparatuur 8)
Wel de hoofdprijs mocht er ooit iets sneuvelen, wat voor servo's en drivers zitten er op ?
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Kjelt schreef: 01 feb 2021 14:46 Mooie kast met mooie apparatuur 8)
Wel de hoofdprijs mocht er ooit iets sneuvelen, wat voor servo's en drivers zitten er op ?
Dankjewel Kjelt,
Ik weet nog niet welke servo's en drivers erop zitten. Ik heb de machine nog niet in huis en zelfs nog niet met eigen ogen gezien :P
De machine is waarschijnlijk van 2008.
Ik vermoed dat het IMD20 drivers zijn.
Was van plan er vanmorgen heen te gaan maar de gladheid heeft dat verhinderd. Hopelijk morgen in de loop van de dag een kijkje nemen.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

22530
Hier kun je de servo van de Z-as zien.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Zijn waarschijnlijk iMD1 Drivers want het zijn DC Servo's en MV 120 servo's
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Vandaag wezen kijken. Inderdaad iMD1 Servo Drivers en MV120 brushed Servo's. Verder een KEB Combivert. PC draait op XP. PC start keurig op al duurt dat een beetje lang en daarna kun je Remote van Isel ook opstarten. Tijdens het opstarten daarvan komt er een melding dat er een sensor detectie is waardoor de driver voeding niet ingeschakeld kan worden. Machine is beetje stoffig maar zeer weinig beschadigingen. Alleen het blad van de vacuumtafel heeft beschadigingen maar dit is een alu plaat met gaatjes, niets spannend. Mooie vacuüm pomp eronder. Alleen maar kunststof schuim op bewerkt gedurende nieuw. Machine is van 05/2007. HSD ES325 met hsk25 opname is gereviseerd op 03/2017.
Er staat ook nog een Isel EuroMOD P, die komt over niet al te lange tijd beschikbaar, machine werkt prima. Deze mahine heeft ook servo's maar is een generatie nieuwer dan de machine die ik heb gekocht. Mocht je interesse hebben dan geef ik je graag de gegevens van de verkoper door.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Nieuw project

Bericht door RoBie »

Vandaag na veel zoeken de machine werkend gekregen. Probleem lag niet bij de software maar in een db15 connector was 1 draadje los gebroken van de pin. Dit draadje was van de bovenste limietschakelaar van de Z-as.
22778
Plaats reactie